Sözcü Plus Giriş

ROTA PROGRAMI DÜNYAYA SATILIYOR
TAV Grubu CEO'su Dr. Sani Şener, şirketlerinin bünyesinde bulunan İnformation Technologies firmasının ürettiği rota programıyla havacılıkta önemli bir işe imza attıklarını söyledi.
Şeref Oğuz'un moderatörlüğünde Pegasus Havayolları CEO'su Mehmet Nane ile ODEA Bank A.Ş. Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Özkaya'nın da katıldığı 'İnovatif Şirketlerin Yıldız Ceo'ları' paneline konuk olan Şener, havacılıkla ilgili önemli bilgiler verdi.
TAV Grubu bünyesinde bulunan İnformation Technologies (IT) firmasının ürettiği Rota programından sözeden Şener, şunları söyledi:
"Havalimanlarında iki kule var. Biri trafik kulesi, bu Türkiye'nin üzerinden geçen uçaklara yön verir. Bir de inen uçaklara yön veren vardır. Uçakta tekeri konduğu an apron kulesine devreder. Apron kulesi de köprü boşsa oraya yerleştirir. Ya da açık alana park ettirir. Bu kule arasındaki iletişim telefonlaydı. Açar telefonla aprondaki kişi yazar, hangi köprü boşsa oraya yerleştirir. Bana 'bunu dijitalize edeceğiz, iki kulenin konuşmasını online yapacağız' dediler. Kaç lira diye sordum. 250 bin euro. Ben dedim ki boşverin telefon açmaya devam etsinler. Ondan sonra 'olmaz bunu yapmamız lazım' dediler. Rota diye bir program yaptılar ve dünyaya satıyorlar. Çok basit bir program aslında. Ama uçağın indiğini izliyor, o uçağın hangi tip olduğunu, kaç yolcusu olduğunu, hangi köprüye yanaşabileceği gibi paremetleri algılıyor. Köprüye önceden 8 uçak alabiliyorduk maksimum. Şimdi 12 uçak almaya başladık. Köprülerimizin yıllık geliri 30 milyon dolardı 45 milyon dolar oldu. Yani 250 bin dolarlık basit bir programla siz bir inovasyon yapmış olabiliyorsunuz."
15 TEMMUZ KRİZİNDE NE YAPILDI
Pegasus Havayolları CEO'su Mehmet Nane ise, inovasyonla ilgili tecrübelerini paylaşırken, şu ifadeleri kullandı:
"15 Temmuz'da demokrasimiz galip çıktı, hayat bize çok önemli bir ders verdi. Bize iş olarak da bir ders verdi. Bizim misafir şikayetlerimiz diğer sektör oyuncularına göre minimumdu. Devlet görevlilerinin izin almaları ortadan kalktı ve izine çıkamadılar. İzin onaya tabi tutuldu. Siz devlet görevlisisiniz Pegasus'tan bilet aldınız. Bu bileti değiştirmeniz gerekti. Pegasus'un web sayfaları kilitlendi. İnternet bu şekilde destek olamadı. Bizim bir uygulamamız devreye girdi. Baştan dizayn edilirken içerde olan misafirlerimiz gün değiştirme, uçuş saati değiştirmeyi herhangi bir aracı olmadan bir call center olmadan yapabilir oldular. Anında internete takviye server koyduk bütün misafirlerimiz call center aramadan bu bilet değişimlerini kendileri yaptılar. Bu düşünülmeseydi biz de kilitlenecektik. Çok ciddi avantaj elde ettik."

 

DHA

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more