Öğrencilerin okulda eğitim ile ilgili tüm bilgileri e okul sistemine aktarılmaktadır. Bu bakımdan öğrenciler ya da veliler e okul sistemine girerek okul ile ilgili tüm güncel durumu öğrenebilmektedir. E okul yönetim bilgi sistemi sadece yetkili kişiler tarafından kullanılan ve e okula bilgi girişinin yapıldığı bir sistemdir.

RESMİ E-OKUL GİRİŞ SAYFASI İÇİN TIKLAYINIZ

Bu açıdan öğrenciler hakkında bilgi almak için e okulu kullanırken e okul yönetim bilgi sistemi kullanılarak giriş yapılan bilgileri inceleme fırsatı elde edilmektedir. Mebbis.org sitesinde yer alan e okul öğrenci girişi yazısında belirtildiği üzere e okul yönetim bilgi sistemi için giriş yapılması gereken ekran şöyledir:



E Okul Nakil İşlemleri

Öğrencilerin okullar arasındaki nakil durumunda e okul üzerinden de işlemler yapılmalıdır. Bir öğrencinin nakil olması halinde öğrencinin yeni gideceği okul e okul üzerinden düzeltilmeli ve öğrencinin artık yeni okulunun öğrencisi olduğu sisteme tanımlanmalıdır. Tüm bu işlemlerde Mebbis blog sitesinde yer alan e okul yönetim bilgi sistemi yazısında belirtildiği gibi kişilerin giriş işlemlerini yapması ve sistemi kullanma yetkisinin bulunması gerekir

E Okul Kayıt İşlemleri

Öğrencilerin yeni bir okula nakil olması ya da okula ilk defa başlayacak olan öğrencilerin durumu sisteme kayıt edilmelidir. Bu tür durumlarda e okul kayıt işlemleri yapılmaktadır. E okul kayıt işlemleri yapılan bir öğrencinin velisi ya da öğrencinin kendisi tarafından e okul sisteminin kullanılabilmesi de mümkün duruma gelmektedir. Öğrencilerin e okula giriş yapabilmesi adına TC kimlik numarası ile birlikte okul numarasını kullanması yeterli olacaktır. Bu sayede herhangi bir sorun ile karşılaşmadan öğrencinin eğitim ile ilgili güncel durumu üzerinden işlemler yapılabilecek veya bilgi alınabilecektir.