Ramazan ayına girmemize sayılı günler kala şimdiden illerin imsak ve iftar vakitleri merak ediliyor. Amasya'nın iftar ve İmsak vakitlerine aşağıdaki tablodan bakabilirsiniz.
Amasya, Karadeniz Bölgesi’nde Amasya ilinin merkezi olan kenttir. 2014 yılı itibariyle toplam 321.913 nüfusa sahiptir. Merkez ilçe ise 135.950 nüfusa sahiptir.
Orta Karadeniz Bölümü’nde yer alır. Anadolu’nun eski yerleşim alanlarından biridir. Hititlerden başlayarak çeşitli uygarlıkların merkezi olmuştur. Kentin bilinen en eski adı, söylendiği biçimi ile günümüze kadar hiçbir değişikliğe uğramadan gelen Amasya'dır. Eski kayıtlarda ve buluntularda Amesseia – Amacia – Amaccia ismi okunmaktadır. Amasya isminin açık bir şekilde okunduğu, Pers, Pontos ve Roma İmparatorluğu dönemlerinde ticarette kullanılan gümüş ve bronz sikkeler (paralar) üzerinde görmek mümkündür.
Bazı sikkeler üzerinde Amaccia veya Amacia isimlerine rastlanılmaktadır. Amasya'nın fethinden önce ve sonrasında da Türkler, Amasseia'yı veya Amaccia, Amacia Türkçede söylendiği gibi Amasya yapmışlardır.
Tahminen MÖ 60 ve MS 19. yıllarda Amasya’da doğduğu bilinen ve Coğrafya ilminin mucidi olarak tanınan Strabon, yazdığı ünlü coğrafya kitabında Amasya'dan Amasseia olarak söz etmektedir.
Amasya'nın imsak ve iftar vakti tablosu aşağıdadır.
Miladi Tarih | İmsak | Sabah | Güneş | Öğle | İkindi | Akşam | Yatsı |
6 Haziran 2016 | 02:41 | 03:01 | 04:57 | 12:45 | 16:45 | 20:16 | 22:12 |
7 Haziran 2016 | 02:40 | 03:00 | 04:57 | 12:46 | 16:45 | 20:16 | 22:13 |
8 Haziran 2016 | 02:40 | 03:00 | 04:57 | 12:46 | 16:46 | 20:17 | 22:14 |
9 Haziran 2016 | 02:39 | 02:59 | 04:57 | 12:46 | 16:46 | 20:18 | 22:14 |
10 Haziran 2016 | 02:39 | 02:59 | 04:56 | 12:46 | 16:46 | 20:18 | 22:15 |
11 Haziran 2016 | 02:38 | 02:58 | 04:56 | 12:46 | 16:46 | 20:19 | 22:16 |
12 Haziran 2016 | 02:38 | 02:58 | 04:56 | 12:47 | 16:47 | 20:19 | 22:17 |
13 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:56 | 12:47 | 16:47 | 20:20 | 22:17 |
14 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:56 | 12:47 | 16:47 | 20:20 | 22:18 |
15 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:56 | 12:47 | 16:47 | 20:20 | 22:18 |
16 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:56 | 12:47 | 16:48 | 20:21 | 22:19 |
17 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:56 | 12:48 | 16:48 | 20:21 | 22:19 |
18 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:56 | 12:48 | 16:48 | 20:21 | 22:20 |
19 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:57 | 12:48 | 16:48 | 20:22 | 22:20 |
20 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:57 | 12:48 | 16:49 | 20:22 | 22:20 |
21 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:57 | 12:49 | 16:49 | 20:22 | 22:20 |
22 Haziran 2016 | 02:37 | 02:57 | 04:57 | 12:49 | 16:49 | 20:22 | 22:21 |
23 Haziran 2016 | 02:38 | 02:58 | 04:57 | 12:49 | 16:49 | 20:22 | 22:21 |
24 Haziran 2016 | 02:38 | 02:58 | 04:58 | 12:49 | 16:49 | 20:23 | 22:21 |
25 Haziran 2016 | 02:39 | 02:59 | 04:58 | 12:49 | 16:50 | 20:23 | 22:21 |
26 Haziran 2016 | 02:39 | 02:59 | 04:58 | 12:50 | 16:50 | 20:23 | 22:21 |
27 Haziran 2016 | 02:40 | 03:00 | 04:59 | 12:50 | 16:50 | 20:23 | 22:20 |
28 Haziran 2016 | 02:40 | 03:00 | 04:59 | 12:50 | 16:50 | 20:23 | 22:20 |
29 Haziran 2016 | 02:41 | 03:01 | 05:00 | 12:50 | 16:50 | 20:23 | 22:20 |
30 Haziran 2016 | 02:42 | 03:02 | 05:00 | 12:50 | 16:50 | 20:23 | 22:20 |
1 Temmuz 2016 | 02:42 | 03:02 | 05:01 | 12:51 | 16:51 | 20:22 | 22:19 |
2 Temmuz 2016 | 02:43 | 03:03 | 05:01 | 12:51 | 16:51 | 20:22 | 22:19 |
3 Temmuz 2016 | 02:44 | 03:04 | 05:02 | 12:51 | 16:51 | 20:22 | 22:18 |
4 Temmuz 2016 | 02:45 | 03:05 | 05:02 | 12:51 | 16:51 | 20:22 | 22:18 |
2016 Ramazan ayında ilk Teravih namazı 5 Haziran 2016 gecesinde kılınacak. Teravih Namazı dini bir terim olarak, Ramazan ayında, yatsı namazı ile vitir namazı arasında kılınan nafile namaz demektir. Teravih namazını dört rekatta bir selam vererek kılmak caiz ise de, iki rekatta bir selam vererek kılmak daha faziletlidir. Bu namazın her dört rekatının sonunda bir miktar oturulup dinlenmek müstehaptır. Bu dinlenmelerde tehlil (la ilahe illallah demek) ve salavat ile meşgul olunması uygundur.
Teravih namazının evde 8, 10, 12, 14, 16 veya 18 rekat kılınması halinde de sünnet yerine getirilmiş olur. Ancak cemaate iştirak etmeye çalışmak daha iyidir.