Sözcü Plus Giriş

510 beygirlik 5 kapılı yarışçı

Türkiye’den sadece Sözcü’nün katıldığı bir test sürüşüyle tanıtılan AlfaRomeo’nun yeniyol canavarı Giulia, ülkemize yılın son çeyreğinde ilk etapta 5 adet getirilecek.

Güncellenme: 09:16, 23/05/2016
510 beygirlik 5 kapılı yarışçı

Balocco / İTALYA

2015'te kuruluşunun 105. yıl dönümünü kutlayan İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo'nun lüks orta sınıfta yer alan yeni temsilcisi Giulia, Türkiye' den ilk kez ve sadece Sözcü Gazetesi'nin katıldığı İtalya'da sınırlı sayıda gazeteci için düzenlenen bir etkinlikle tanıtıldı.

6alfa10cm

Test sürüşüne Türkiye'den sadece Sözcü Gazetesi'nin katıldığı ve 2016 yılının son çeyreğinde ülkemizde de satışa sunulacakolan Giulia, tasarımı, sürüş dinamizmi ve teknolojik özellikleriyle sıra dışı bir Alfa Romeo olarak ön plana çıkıyor. İlk etapta 2.9 litreV6 Biturbo 510 beygirlik 6 ilerimanuel şanzımanlı en güçlümotorlu versiyonu Giulia Quadrifoglio'yla Türkiye yollarına çıkacak model, İtalya'da 79 bin Euro'luk fiyata sahipkenTürkiye fiyatı ise henüz belli değil.

6alfa20cm

SURUS iZLENiMi

İTALYA'nın en ünlü pistlerinden Balocco' da kullandığımız Giulia için ilk söylenecek söz, gerçekten bir pistin bile hakkını veren ‘yarışçı' ruhu. 5 kapılı aile otomobili altına gizlenmiş bu ruhun, sizi nasıl şaşırtacağının ilk ipucunu, direksiyonun üzerine konumlandırılmış anahtarsız çalıştırma düğmesi (Start/Stop) ile veriyor. 3.9 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaşması için gerekli 510 beygirlik
gücü,mükemmel vites aralıklarına sahip geçiş ve dişli oranlarıyla sağladığından bahsetmeyeceğimbile. 50/50 ağırlık dağılımı, süspansiyon yapısı, gaz ve fren pedalı tepkileri ile direksiyonun hassasiyeti, biz ‘sıradan' kullanıcıları bile oldukça etkilediğini itiraf ediyorum. Kendi kararınızla seçtiğiniz Yarış ve Dinamik sürüşmodları arasında gidip geldiğimanlarda, elektronik sürüş ve güvenlik ayarlarının gerçekten nasıl işlediğini ise çok net gösteren ve yaşatan bir otomobil Giulia. Ayrıca öğrendiğimize göre tahrikmili, kaporta ve tavan için karbon fiber; kapılar ve çamurluklar gibi farklı birçok gövde elemanlarına ek olarakmotor, fren ve süspansiyon (ön kapaklar, ön ve arka çerçeveler dâhil) için alüminyumkullanılmış. Dahası, arka çapraz elemanlar alüminyumbileşimi
ve plastikten yapılmış. Toplamağırlığı azaltmak için, fren sistemi alüminyum parçalar ve karbon seramik plakalar kullanılarak ayarlanmış. Son olarak 1524 kg'lık boş ağırlıkla Alfa Romeo'nun en güçlü versiyonu olan Giulia için son sözüm, yonca biçimli efsanevi burun yapısı ve çıkardığı hırıltılı sesi ile saldırmaya her an hazır büyük bir kedi diyebiliriz.