Sözcü Plus Giriş
TAYLAN KÜMELİ

Sağlığınız için yaptıklarınız… Doğru mu? Yanlış mı?

27 Haziran 2016

Sağlıklı yaşamla ilgili hemen herkesin doğru kabul ettiği, hatta tabu haline gelen ve genellikle yanlış bilinen pek çok konu var. Örneğin, siz de belki günde 1.5-2 litre su içiyor ya da zaman zaman doktora danışmadan vitamin kullanıyorsunuzdur… Peki bunlar ne kadar doğru? Hemen kendinizi test edin…

su-ic

1-Günde 8 bardak su içmeli mi?

Günde kaç bardak su içmeniz gerektiğini söylememize gerek yok. Araştırmalar gösteriyor ki, kişilerin gerçekten susadıklarında ve susuz kaldıklarında su içmeleri susuzluklarını gidermelerine yeterli oluyor. Su açısından zengin çorba, meyve, sebze, bitki çayları, kahve gibi gıdalar da susuzluğunuzu gidermenize yardımcı olur. Eğer idrarınız koyu sarı ise bu, daha çok su içmeniz gerektiğinin en belirgin işaretidir.

yumurta

2-Yumurta kalp için zararlı mı?

Yumurta sevenlere müjde! Sağlıklıysanız, bir ya da iki adet yumurta yemek kalbiniz için sakıncalı değildir. Evet, yumurta sarısında kolesterol vardır fakat bu kolesterol diğer gıdalardan aldığınızdan daha kötü veya riskli değildir. Ayrıca unutmayın ki yumurtadaki Omega 3 kalp hastalıkları riskinizi azaltmaktadır.

Vitamins

3-Her gün vitamin içmek gerçekten gerekli mi?

İçerikleri nedeniyle bazı vitaminlerin diyetinize uygun olmama ihtimali olabilir. Fakat bu konudaki tüm araştırmalar aynı sonucu göstermez. Eğer doktorunuz size vitamin öneriyorsa kullanmanız gerekir. Ayrıca eğer hamileyseniz doğum risklerini azaltmak için de düzenli olarak folik asit kullanmanız gerekir. Yine de sağlıklı olabilmenin en iyi yolu meyve, sebze, sağlıklı yağlar, tam buğday ve kuruyemişler açısından zengin bir beslenme düzeni uygulamaktır.

4-Menopoz döneminde fazla magnezyum alınması ateş basmasını önler mi?

Menopozdaki rahatsızlıkların tedavisinde, ekstra magnezyum alımı da dahil olmak üzere diyetsel içeriklerin etkili olduğu konusunda kesin bir kanıt yoktur. Menopozdan sonra besinlerdeki magnezyumun yeterli miktarda alınması, kalsiyumun vücutta etkin kullanılmasına yardımcı olarak kemik sağlığını arttırır.

5-Kilo vermek için her gün kahvaltı yapmak şart mı?

Her güne kahvaltıyla başlamak bazı insanların kilo vermeleri konusunda yardımcıdır. Bazılarının açlıklarını bastırarak gün içerisinde daha farklı atıştırmalıklardan uzak durmalarını sağlayabilir. Ama siz kahvaltı yapmayanlardansanız yine de kilo verebilirsiniz.

6-Şeker çocukları hiperaktif yapar mı?

Şeker çocuklar için de iyi bir gıda değildir ama araştırmalar gösteriyor ki şeker yemek çocuklarda davranış bozukluklarına yol açmamaktadır.

7-Parmakları çıtlatmak zararlı mı?

Parmaklarınızı çıtlatırken çıkardığınız sesle çoğu zaman etrafı rahatsız edersiniz. Sesin kemiklerinizden ya da eklemlerinizden geldiğini düşünebilirsiniz fakat gerçek hiç de öyle değildir. Bu ses kemiklerinizin arasında bulunan gaz balonlarının patladığında çıkarttığı sestir. Parmak çıtlatma kireçlenmeye de neden olmamaktadır.