Reklamsız Sözcü

Barzani’ye bir darbe daha!

Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu, Barzani'ye yakın Rûdaw Medya Grubu’nun yayınlarının durdurulmasını talep etti. Söz konusu komisyon, kararın gerekçesi olarak "Rûdaw’ın yayın izni almadığını, şiddete teşvik ettiği ve toplumun huzur ve güvenliğini bozduğunu" iddia etti. Rudaw'dan yapılan açıklamada kararın 'siyasi' olduğu ifade edildi ve Rudaw çalışanlarının korunması istendi.

android-time 00:02 29 Ekim 2017
Barzani’ye bir darbe daha!
Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu, Barzani'ye yakın Rûdaw Medya Grubu’nun yayınlarının durdurulmasını talep etti. Söz konusu komisyon, kararın gerekçesi olarak "Rûdaw’ın yayın izni almadığını, şiddete teşvik ettiği ve toplumun huzur ve güvenliğini bozduğunu" iddia etti. Rudaw'dan yapılan açıklamada kararın 'siyasi' olduğu ifade edildi ve Rudaw çalışanlarının korunması istendi.

Kürt Bölgesel Yönetimi’nin bağımsızlık referandumunun ardından gerilim devam ediyor. Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu, Barzani’ye yakın Rûdaw Medya Grubu'nun yayınlarının durdurulmasını talep etti.

Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu'ndan 23 Ekim 2017'de yayımlanan açıklamada, Rûdaw Medya Grubu'nun tüm yayınlarının durdurulmasını talep edildi.

Basın ve Enformasyon Komisyonu'nun Görsel ve İşitsel Ofisi'nden yapılan açıklamada, “ilgili kurumların söz konusu talimatın hiçbir şikayet ve ön yargılama olmaksızın, Rûdaw'ın tüm yayınlarının durdurulması, çalışanlarının engellenmesi, Rûdaw'a ait tüm malzemelere el konulması yönünde karar alması” talep edildi.

Söz konusu komisyon, kararın gerekçesi olarak “Rûdaw'ın yayın izni almadığını, şiddete teşvik ettiği ve toplumun huzur ve güvenliğini bozduğunu” iddia ediyor.

Rudaw’dan yapılan kararın henüz resmi olarak iletilmediği belirtildi.

Kanaldan yapıIan açıklamada, “Rudaw, Irak federal hükümetinin parçası olan ve Irak anayasasına dayalı olarak işleyen Kürdistan Bölgesel Yönetimi'nin Kültür Bakanlığı'ndan lisans sahibidir. Kararın gönderildiği bir dizi hükümet kurumu, doğasının sorgulanmasına da yol açıyor. Karar Irak istihbarat kurumuna, savunma bakanlığına ve genelkurmay başkanlığına gönderildi. Aynı zamanda, çalışmalarına yardımcı olmaya son vermeleri için Rudaw'la çalışan telekomünikasyon şirketlerine de gönderildi” denildi.

‘BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNE MÜDAHALE’

Açıklamada, kararın ordu ve istihbarata gönderilmesi Rudaw Medya Grubu'na karşı ‘önceden hazırlanmış' ve ‘siyasi' bir plan' olarak nitelendi; “Dolayısıyla, Rudaw'ın tüm çalışanlarının güvenliğinden Irak hükümetini sorumlu tutuyoruz. Bu kararı yasadışı sayıyoruz, Rudaw ile Irak'taki basın özgürlüğüne karşı bir sindirme olarak görüyoruz” denildi.

ORTAK İNCELEME TALEBİ

Rudaw Medya Grubu, açıklamasında yayınlarına başladığı 29 Mayıs 2013 tarihinden kararnamenin çıktığı 23 Ekim 2017'ye kadar yaptıkları yayınların suçlamalar bağlamında incelenmesi için yabancı uzmanlar ile Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu'yla ortak çalışmaya hazır olduğunu da belirtti.

Açıklamada, Rudaw muhabirlerine getirilen yasağın kaldırılması, çalışanlarının can güvenliğinin sağlanması ve basın özgürlüğü kuruluşlarının bu yasağa ses çıkarılması çağrısı da yer aldı.

Son güncelleme: android-time 10:1130.10.2017
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more