Sözcü Plus Giriş

887 milyar Euro’luk elektronik aşkı

Dünyada tüketici elektroniği pazarının yüzde 4’lük büyüme ile 2017’de 887 milyar Euro’luk büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Pazar araştırmalarına göre küçük ev aletlerinin sektördeki oranı 46.5 milyar Euro’ya çıkacak. Ana ev aletlerinin toplam cirosu ise yüzde 5 büyüme ile 180 milyar Euro’ya yükselecek.

Sayime BAŞÇI
Güncellenme: 09:18, 01/09/2017
887 milyar Euro’luk elektronik aşkı

Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarları arasında yer alan IFA 2017'de Türk firmaları da boy gösterecek. Fuar, 1-6 Eylül tarihleri arasında Almanya'nın Berlin şehrinde açık kalacak. 1.850 firmanın ürünlerini sergileyeceği ve 159 bin metrekarelik alanda kurulu fuarı on binlerce kişi ziyaret edecek.

ULTRA İNCE TV’LER GÖZDE

IFA 2017'de öne çıkan trendler ise duvara monte edilebilen ultra ince HD TV'ler, internete tam bağlanan ve sesle kontrol edilen beyaz eşyalar, sanal asistanlar, hi-fi müzik cihazları, 360 derece çekim yapan kameralar, 3D yazıcılar, akıllı bileklikler oldu.

Ev elektroniği alanında pek çok yeni inovasyon da fuara damga vuruyor. Akıllı ve internete bağlı ev elektroniği ürünlerinin yeni fonksiyonları öne çıkarıyor. Kullanımı daha kolay, az enerji harcayan, zaman kazandıran ev cihazları sergileniyor. Fuarda ayrıca LG ve Sony gibi pek çok marka yeni cep telefonu modeli lansmanı da yapacak.

YERİNDE SAYAN TV PAZARI ÖTV DESTEĞİ BEKLİYOR

Beyaz eşya satışlarında uygulanan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyetinin ay sonunda sona ereceğine işaret eden Turan Erdoğan, uygulamanın TV'ler ile devam etmesi gerektiğini kaydetti.

Beyaz eşyada uygulanan ÖTV indirimi ile birlikte satışlarda yüzde 30'luk büyüme yaşanırken, yılın son çeyreğinde hızlanan televizyon satışları için de sektör ÖTV indirimi talep etti.

İNDİRİM PAZARI BÜYÜTTÜ

Bu yıl dünya genelindeki TV satışlarında yüzde 9'luk daralma yaşanırken, Türkiye pazarında da satışların geçen yılki oranlarda devam ettiğine dikkat çeken, Vestel CEO'su Turan Erdoğan, “İnsanlar yazın beyaz eşya alıyor, ama kurban bayramı öncesinde dondurucu satışları artıyor. Son çeyrekte ise TV satışları artar. Belki bu ÖTV muafiyetinin TV'ye getirilmesi satışları artırır” diye konuştu.

1

Vestel CEO'su Turan Erdoğan

Almanya'da düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (IFA) piyasa ve şirketin hedeflerine ilişkin açıklamalar yapan Erdoğan, beyaz eşya pazarını büyüten ÖTV indirimi ile birlikte beyaz eşya pazarının yüzde 30 büyüdüğünü ve telefon ve TV pazarında ise beklenen büyümenin sağlanmadığını aktardı. Vestel olarak TV satışlarında yüzde 10'luk büyüme beklediklerini söyleyen Erdoğan, bu yıl TV pazarının geçen yılki satış rakamlarına ulaşacağını ancak piyasada bir büyüme beklemediklerini dile getirdi.

Bu yıl fuar kapsamında ‘yapay zeka' ve ‘yazılım' odaklı bir konsept hazırladıklarını söyleyen Erdoğan, fuar kapsamında sergilenecek 790 ürünün büyük bir kısmının akıllı cihazlardan oluştuğunu belirtti. “Cihazlar akıllandıkça insanlar tembelleşir mi diye düşünmeden edemiyorum” diye konuşan Erdoğan, iki yıl içinde Vestel'den çıkan her ürünün ‘akıllı' niteliklere sahip olarak bağlantı özellikleriyle satışa sunulacağını kaydetti.

İPEK YOLUNU BEYAZ EŞYA DÖŞEYECEK

Avrupa beyaz eşya pazarındaki büyüme hızını Uzakdoğu'ya taşımaya hazırlanan Beko, yatırımlarını İpek Yolu'na odaklayacak. Gelecek dönemde Hindistan, Pakistan, Tayland ve Endonezya gibi hızlı büyüme kaydeden pazarlara yöneleceklerini açıklayan Arçelik CEO'su Hakan Bulgurlu, “Beko'yla tarihi İpek Yolu boyunca uzanan bir ‘Beko Yolu' oluşturmayı hedefliyoruz. Global ekonominin büyüme motorları olan gelişmekte olan ülkeleri merceğimize aldık” diye konuştu.

1

Arçelik Pazarlama Genel Müdürü Can Dinçer (Solda), Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu (Sağda)

HİNDİSTAN’DA ÜRETİME GEÇECEK

IFA'daki basın toplantısında Beko'nun büyüme stratejisinin değişen dünya ve inovasyon vizyonunu küresel trendler ve tüketici iç görüleriyle şekillendirdiğini belirten Arçelik A.Ş. CEO'su Hakan Bulgurlu, bu stratejinin son halkası olarak, Tata Grup Şirketi Voltas ortaklığıyla Hindistan'da fabrika kuracaklarını açıkladı. Bulgurlu, yeni üretim tesisi ile kuracakları fabrikanın 2018'in sonunda buzdolabı üretimine başlayacağını kaydetti.

Günümüzün ihtiyaçlarının hızla değiştiğini, orta sınıf büyürken, hanelerin küçüldüğünü işaret eden Bulgurlu, “İnsanlar hızlanan hayat temposu içinde, her alanda daha akıllı çözümlere ihtiyaç duyuyorlar. Yeni teknolojileri kullanarak hayatını kolaylaştırmak, teknolojiyi demokratikleştirmek istiyoruz” dedi.

FCB MARKALI SERİ ÜRETECEK

Beko, IFA'da sponsoru olduğu FC Barcelona ile çocuklarda sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek amacıyla başlattığı “Eat Like A Pro” adlı küresel bir girişimi de duyurdu. Eat Like a Pro'nun amacı ise dünya genelinde çocuklarda sağlıklı beslenmeyi özendirip  obeziteyi azaltmayı amaçlıyor.

Arçelik Pazarlama Genel Müdürü Can Dinçer ise eylül sonuna kadar uzatılan beyaz eşyada ÖTV indiriminin büyük talep gördüğünü belirtti. Dinçer, “Bu kararın devam etmesini istiyoruz. Konuyu kamu ile paylaştık. Onlar tüm bileşenlerle değerlendirip en doğru kararı verecektir” diye konuştu.

DÜNYA TEKNOLOJİ DEVİ İFA’DA FİTLEŞTİ

Samsung bu yıl IFA'da üç yeni giyilebilir cihazını tanıttı. Samsung'un spor yapmayı sevenler için geliştirdiği akıllı saati Gear Sport ve akıllı bileklik Gear Fit2 Pro daha çok yüzücüleri hedeflerken, 50 metreye kadar su geçirmeyen ürünler Otomatik Aktivite Saptama özelliği ile yürüme, koşma, bisiklet sürme veya dans, basketbol gibi hangi fiziksel aktivite gerçekleştirdiğini anlıyor.

3 ayrı modeldeki ürün özellikleri ise şöyle:

Gear Sport: 1.2 inç yuvarlak Super AMOLED ekran, Tizen işletim sistemi, çift çekirdek 1.0 GHz, 4GB dahili hafıza, 768 MB RAM, bluetooth, 4 GB dahili hafıza, hız ölçer, jiroskop, barometre, HRM, 300mAH batarya, kablosuz şarj özelliği, 5ATM su geçirmezlik özelliği.

Gear Fit2 Pro: 1.5 inç kavisli Super AMOLED ekran, çift çekirdek 1.0 GHz, Tizen işletim sistemi, 4GB hafıza, 512 MB RAM, bluetooth, hız ölçer, jiroskop, barometre, HRM, 200 mAH batarya, 5 ATM su geçirmezlik.

Gear IconX: Bluetooth, 5 saate kadar müzik, 4 saate kadar konuşma süresi, hız ölçer.