CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar tünel ve köprülerin sürekli zarar ettiğini belirterek, "Yılın ilk 4,5 ayındaki araç geçişlerine göre Hazine Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 803 milyon TL işletmeci firmalara ödeyecek. Bugünkü tablonun devam etmesi halinde, yıl sonunda işletmeci firmalara 2 milyar 410 milyon TL ödenecek" dedi.

[old_news_related_template title="Osmangazi Köprüsü'nden kimse geçmiyor" desc="Günlük 40 bin araç garantisi verilen Osmangazi Köprüsü'nün geçiş rakamları açıklandı. Ocak ayında köprüden geçen araç sayısı günde 12 bin oldu. Vatandaş 2017 yılının ilk 50 günü için köprüye cebinden 225 milyon TL ödeyecek. Ulaştırma Bakanlığı ise zararın ne kadar olduğunun hesaplandığını açıkladı." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/03/n21nh12nh12.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/osmangazi-koprusunden-kimse-gecmiyor-1711676/"]

CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Avrasya Tüneli'nin 20 Aralık 2016'da açıldığını, Hazine tarafından yıllık 25 milyon araç geçişinin garanti edildiğini, vaat edilen aracın geçmemesi durumunda aradaki farkın işletmeci şirkete Hazine'den ödeneceğini hatırlattı. Bu yıldan itibaren tünelin geçiş ücretlerinin otomobil başına 4, minibüs başına da 6 dolar artı KDV olarak sözleşmede belirlendiğini ifade eden Akar, yılın ilk 5 ayında Avrasya Tüneli'nden 4 milyon 690 bin araç geçişi yapıldığını söyledi.

[old_news_related_template title="Avrasya Tüneli'nde HGS skandalları bitmiyor" desc="Avrasya Tüneli'nin girişinde bulunan HGS sistemleri yeterli bakiyesi olmayan sürücüleri geçişleri sonrasında uyarmıyor. Hal böyle olunca geçiş ücretini ödemediğinin farkında olmayan sürücüler büyük miktarda cezalarla karşı karşıya kalıyor. Sozcu.com.tr'ye ulaşan bir okur hem sistem HGS'sini okumadığı hem de kaçak uyarı mesajı gelmediği için 2 bin 921 TL cezaya mahkum oldu. Vatandaş durumu Cumhurbaşkanlığı'na bile şikayet ettiğini söyledi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/06/avrasy212123-1.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/avrasya-tunelinde-hgs-skandali-1905116/"]

Akar yıllık garanti rakamlarına göre Avrasya Tüneli'nden günlük yaklaşık 68 bin araç geçişi yapılması gerekirken ortalama 34 bin araç geçişi sağlandığını, kalan ortalama 34 bin aracın bedelinin ise 5 aylık süreçte 77 milyon 914 bin TL hazine tarafından işletmeci firmaya ödeneceğini söyledi.

[old_news_related_template title="Osmangazi Köprüsü mahkemelik oldu" desc="İzmit Körfezi geçişinin iki önemli oyuncusu Otoyol A.Ş. ve İDO, ABD'nin başkenti Washington’da mahkemelik oluyor. İDO’nun İngiliz ortağı Souter Investments, köprüdeki son indirimin sözleşmelere aykırı olduğunu iddia edip tahkime gitti." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/01/3ph123hp11hp3ph.gif" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/osmangazi-koprusu-mahkemelik-oldu-1618233/"]

GÜNLÜK 40 BİN GARANTİ, 14 BİN GEÇİŞ

Haydar Akar, Osmangazi Köprüsü'nde günlük 40 bin araç geçiş garantisi verildiğini, yaklaşık 37.8 dolar olarak belirlenen geçiş bedeli sonrasında günlük 40 bin aracın yarısının bile sağlanamadığını, Mart ve Nisan aylarında günlük ortalama 14 bin aracın geçiş yaptığı Osmangazi Köprüsü için yılın ilk 4 ayı için Hazine'nin işletmeci firmaya ödeyeceği tutarın ise 585 milyon 200 bin TL olduğunu belirtti.

 

osmangazi

 

YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ'NDE DE ZARAR

CHP'li Akar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde günlük tek yönlü olarak 135 bin araç garantisi verilirken 12.20 TL geçiş ücreti belirlendiğini, 1 Ocak- 30 Nisan tarihlerinde 16 milyon 200 bin araç geçişi garantisi verilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden 4 milyon 600 bin araç geçişinin sağlandığını söyledi. Akar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü için yılın ilk 4 ayı sonunda hazineden işletici firmaya ödenmesi gereken tutarın 140 milyon 376 bin TL olduğunu belirtti.

[old_news_related_template title="3. köprüyü özel sektör yaptı, bakımını vatandaş yapıyor" desc="3. Köprü'yü özel sektör yaptı, bakımını vatandaş üstlendi. BİMER'den alınan bilgilere göre Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde yapılan kar çalışmalarını Karayolları Genel Müdürlüğü yaptı. Hazine garantisi yüzünden geçmeyenlerin de parasını ödediği köprünün bakımını da Edirne'den Ardahan'a kadar 80 milyon üstlendi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/03/5-32.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/3-kopru-kazigi-1737159/"]

'YAP- İŞLET- ZARARI SEYRET'

Akar bugünkü tablonun değişmemesi halinde Hazine'nin tünel ve köprüler için yıl sonunda ödeyeceği faturanın 2 milyar 400 Milyon TL olacağını belirterek, şu açıklamada bulundu:

"Yılın ilk 4.5 ayındaki araç geçişlerine göre hazine Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü için 803 milyon TL işletmeci firmalara ödeyecek. Bugünkü tablonun devam etmesi halinde yıl sonunda işletmeci firmalara 2 milyar 410 milyon TL ödenecek. Yap-işlet-devret olarak hizmete giren köprü ve tünellerin bedelini millete yükleyenler bugün 'yap-işlet-zararı seyret' politikası ile hareket ediyor. 'Yap-İşlet-Devret ile milletin cebinden 5 kuruş çıkmayacak' diyen AKP hükümeti maalesef elini milletin cebinden çekmiyor. Eğer bu rakamlarda bir değişim olmazsa yıl sonunda zarar Osmangazi Köprüsü'nün maliyetini bulacaktır."

DHA