Reklamsız Sözcü

Dev markalar Youtube’dan çıkıyor

Dev şirketler Youtube reklamlarını durdurma kararı aldı. 250 şirketin aldığı bu kararın Google'a zararının 750 milyon dolar olacağı tahmin ediliyor. Google'den yapılan açıklamada reklam politikasına daha dikkat edileceği vurgulandı.

Sozcu.com.tr
android-time 10:00
Dev markalar Youtube’dan çıkıyor
Dev şirketler Youtube reklamlarını durdurma kararı aldı. 250 şirketin aldığı bu kararın Google'a zararının 750 milyon dolar olacağı tahmin ediliyor. Google'den yapılan açıklamada reklam politikasına daha dikkat edileceği vurgulandı.

İngiliz Times Gazetesi’nin haberine göre dünya devi şirketler Youtube reklamlarını durdurdu. Şirketler reklamlarının nefret söylemi veya terör ögelerini içeren içeriklerden önce yayımlanmasından rahatsız oldukları gerekçesiyle durdurma kararı aldı. Youtube reklamlarını donduran 250 şirketin firmaya vereceği zararın ilk etapta 750 milyon dolar olacağı belirtiliyor.
graf2

DEVLER REKLAMLARINI ÇEKTİ

Argos, Audi, Aviva, Heinz, Honda, HSBC, ITV, L’Oreal, McDonalds, RBS, Toyota, Volkswagen ve Starbucks İngiltere’de Youtube ile çalışmayı bıraktı.  Google konuyla ilgili yaptığı açıklamada reklam politikasını daha sertleştireceğini ve gözden geçireceğini açıkladı. Google’dan yapılan açıklamada nefret söylemi ve aşırı davranışlar içeren videoları yükleyen kişilerin Youtube ortaklık programından istifade edememeleri için de çalışmalar yapılacağı belirtildi.

İLGİLİ HABERYoutube TV kanallarını cepten canlı yayımlayacakYoutube TV kanallarını cepten canlı yayımlayacak

10.2 MİLYAR DOLAR BEKLİYORLAR

Açıklamada geliştirilecek yeni algoritma ile sakıncalı içeriklerin tespitinin kolaylaşacağı belirtildi.  Youtube’un bu yıl 10.2 milyar dolarlık reklam geliri elde etmesi bekleniyor.  Nomura Instinet analistlerinin yazdığı rapora göre reklam verenler her zaman reklamlarının hangi içerikten önce yayımlandığını kontrol etmek istiyor.  Araştırmada, “Reklam verenler her zaman reklam yerleştirme üzerinde daha fazla güç talep ederler” ifadesi yer alıyor.

Google İngiltere’nin üst düzey yöneticisi Ronan Harris şu açıklamayı yaptı:

“Kurulduğumuz günden bu yana Google’daki misyonumuz bilginin evrensel olarak erişilebilir ve kullanılabilir hale getirmek oldu. Web'deki fikir ve ifade özgürlüğüne, ifade edilen görüşlerle aynı fikirde olmadığımız zamanlarda bile kesinlikle inanıyoruz.

Bununla birlikte, Google reklamlarının nerede görüntüleneceğini tanımlayan katı politikalara duyulan ihtiyacın da farkındayız. Bu politikaların amacı reklamların, nefret dolu konuşmalar, rahatsız edici veya saldırgan içerikli sayfalarda ya da videolarda görüntülenmesini yasaklamaktır. Söz konusu politikalarımız durumların büyük çoğunluğunda, amaçlandığı gibi çalışmaktadır. Kötü reklamcılık uygulamalarını engellemek için her yıl milyonlarca dolar yatırım yapıyor ve binlerce kişi istihdam ediyoruz. Sadce geçtiğimiz yıl içerisinde 2 milyar kötü reklamı sistemimizden, 100.000’in üzerinde yayıncıyı ise AdSense programımızdan çıkararak 300 milyondan fazla YouTube videosunda reklam yayınlanmasını engelledik.

Bununla birlikte, ağımızdaki milyonlarca site ve YouTube’a bir dakika içerisinde yüklenen 400 saatlik video söz konusu olduğunda, her zaman hatasız olamadığımızın da farkındayız. Toplamın çok sınırlı bir yüzdesinin söz konusu bazı durumlarda, para kazanma politikalarımızı ihlal eden içeriklerde de reklamlarımız görüntülenebiliyor. Böyle durumlarda ilgili reklamı derhal kaldırıyoruz, ancak daha fazlasını yapabileceğimizi ve yapmamız gerektiğini de biliyoruz.

Reklamverenlerimiz ve ajanslarımızın, reklamlarının tartışmalı içeriklerde gösterilmesini engellemeye yönelik olarak daha basit ve daha sağlam yollar sağlayabileceğimize dair görüşlerini net bir şekilde anlamış bulunuyoruz. Halihazırda k, reklamlarının nerede görüntüleneceğini kontrol etmelerine imkan tanıyan (konu ve kategori istisnaları gibi) geniş çeşitlilikte araçlar sunmakla birlikte, çok az sayıdaki uygunsuz şekilde para kazandıran video ve içeriğin belirlenmesi konusunda ortaya daha iyi bir iş çıkarabiliriz. Bu çerçevede reklam politikalarımız ve marka kontrolümüzle ilgili kapsamlı bir incelemeye başladık ve önümüzdeki haftalarda markaların YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nda reklamlarının nerede görüneceğini daha fazla kontrol altına almalarını sağlamaya yönelik değişiklikler yapacağız.

Hizmetlerimizi hem başarılı hem de güvenli bir şekilde kullanabilmeleri için yayıncılarla, reklamverenler ve ajanslarla birlikte çalışarak bu sorunları çözme ve daimi güvenlerini kazanma konusunda kararlıyız.”

İLGİLİ HABERYouTube'da internetsiz video dönemi!YouTube'da internetsiz video dönemi!

Tüm son dakika haberleri için tıklayın.

Son güncelleme: android-time 12:2329.03.2017
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more