Sözcü Plus Giriş

Hazırgiyimcinin gözü Almanya’daki seçimde

İhracatının yüzde 75’ini Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapan Türk hazırgiyim sektörü, Almanya’da 24 Eylül’de gerçekleştirilecek seçimler sonrası AB ve Türkiye arasında yaşanan siyasi gerginliklerin biteceğini umuyor.

Taylan BÜYÜKŞAHİN
Güncellenme: 10:00, 14/09/2017
Hazırgiyimcinin gözü Almanya’daki seçimde

İhracatının yüzde 75'ini Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapan Türk hazırgiyim sektörü, Almanya'da 24 Eylül'de gerçekleştirilecek seçimler sonrası AB ve Türkiye arasında yaşanan siyasi gerginliklerin biteceğini umuyor. Bu yılı 17 milyar dolar ihracatla tamamlamayı hedeflediklerini belirten İstanbul Hazırgiyim İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, AB ile ilişkiler iyi olduğu zaman ihracatlarının da arttığını söyledi.

Geçtiğimiz yıl yaşanan terör saldırılarının ihracatı gerilettiğini anlatan Tanrıverdi, yabancı alıcıların Türkiye'ye gelmeye korktuğunu, firmaların her hafta bavullarla alıcılara gittiğini hatırlattı. Bu yöntemle istenilen ihracat rakamlarına ulaşamadıklarını ifade eden Tanrıverdi, çeşitli organizasyonlarla yabancı alım heyetlerini yeniden Türkiye'ye çekmeye çalıştıklarını kaydetti.

200 YABANCI ALICI GELDİ

Mercedes Benz Fashion Show İstanbul kapsamında The Core İstanbul organizasyonunu yaptıklarını dile getiren Tanrıverdi, bu organizasyona İHKİB öncülüğünde başta Avrupa ve Ortadoğu olmak üzere 30 farklı ülkeden 200'ün üzerinde alıcı getirdiklerini söyledi. The Core İstanbul'un Fashion Show'un fuarı olduğunu belirten Tanrıverdi, yerli tasarımcıların ürünlerini dünyanın önde gelen alıcılarıyla buluşturduklarını kaydetti.