Almanya'nın Stuttgart kentinde bir hakim, Cuma günü şehrin kirliliğini azaltmak ve hava kalitesi standartlarını karşılamak için dizel araçları yasaklamak zorunda kalabileceği yönünde bir karar aldı.

CNN Money'nin haberine göre; Karar, Environmental Action Germany ve ClientEarth tarafından açılmış bir dava sonucu verildi. Dizel araç yasağı talebiyle Almanya genelinde de benzer davalar açıldı. Yargıç Wolfgang Kern, Stuttgart'ın mevcut temiz hava planının yetersiz olduğunu tespit etti. Mahkeme, "sağlığın korunması, mülkiyet ve ilgili araç sahiplerinin genel hareket özgürlüğünden daha önemlidir" dedi.

ClientEarth'ın avukatı Ugo Taddei, "Hakim, dizel yasağının kaçınılmaz olduğunu açıkladı, Stuttgart yetkilileri şimdi bölgenin hava kalitesinde yaşanan sorunları hızlı ve etkili bir şekilde çözmelidir" dedi.

[old_news_related_template title="'Alman malı' imajı tehlikeye mi girdi?" desc="Alman politikacıları adı skandallara konu olan 100 yıllık otomobil sanayiinin Alman mallarının dünyadaki itibarını sarsmasından endişeli. İktisatçılar Almanya'nın ekonomik gücünün azalmakta olduğu görüşündeler." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2017/07/almanlik.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/alman-mali-imaji-tehlikeye-mi-girdi-1953472/"]

KATI STANDARTLAR GETİRİLDİ


Gazlı ve dizel araçlardan kaynaklanan kirliliği azaltmak için çalışmalar yıllardır devam ediyor. Yetkililer emisyonları azaltmak ve küresel ısınmayı yavaşlatmak için daha katı standartlar getirdiler.

Volkswagen (VLKAY), 2015 yılında dizel emisyon testlerini manipüle ettiğini itiraf ettikten sonra, değişim baskısı arttı. Araçlardan salınan zararlı gaz, azot oksidinin yasal sınırının 40 katına kadar çıkıyordu.

Tüm bunların yanı sıra Paris İklim Anlaşması da hükümetleri bu konuda harekete geçmeye yönlendirdi. İngiltere, Fransa ve Norveç son zamanlarda elektrikli ve hibrid otomobilleri tanıtmak için harekete geçti.

PORSCHE ARAÇLARINI GERİ ÇAĞIRDI


Volkswagen'in "dizelgate" skandalının ardından, Volkswagen (VLKAY) grubunun bir parçası olan Porsche onbinlerce dizel SUV'u geri çağırdı. Mercedes-Benz otomobillerini yapan Daimler de (DMLRY), bu ayın başlarında Avrupa'da 3 milyondan fazla dizel aracın gönüllü olarak geri çağırıldığını açıkladı.

Mercedes CEO'su Dieter Zetsche konuya ilişkin yaptığı açıklamada, "Dizel motorlar hakkındaki kamusal tartışmalar belirsizlik yaratıyor. Bu nedenle, dizel otomobil sürücülerini rahatlatmak ve dizel teknolojisine olan güveni güçlendirmek için ilave tedbirler alınmasına karar verdik." ifadelerini kullanmıştı.

[old_news_related_template title="Hangi ülke otomobil için ne kadar vergi ödüyor?" desc="Türkiye dünyada otomobilden en çok vergi alan ilk 5 ülkeden biri. Peki ya dünyada durum nasıl? Danimarka neden dünyada en çok vergi alanlar arasında? ABD'de durum ne? İşte PWC 2015 Küresel Taşıt Vergi Rehberi'nde yer alan bilgiler... " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2016/11/vergiler.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2016/ekonomi/hangi-ulke-otomobil-icin-ne-kadar-vergi-oduyor-1530909/"]

Daimler, CNNMoney'e verdiği demeçte, ekonomiye, ticarete ve banliyölere zarar vereceği için dizel araçları yasaklamanın kötü bir fikir olduğuna inandığı söyledi ve "Görüşümüze göre partiküler madde ve azot oksitlerin azaltılmasına daha kolay, etkili ve daha hızlı katkıda bulunabilecek başka önlemler de var" dedi.

Volkswagen, BMW (BMWYY) ve Daimler başkanları, önümüzdeki hafta, hükümet bakanları ve işçi sendikaları ile dizel kirliliğini azaltmak için görüşmek üzere bir araya gelecek.