HEDEF 2019 SEÇİMLERİ
Şu anda böylesine dev bir kaynağı bu kadar rekabetçi ve daralan bir pazara yönlendirmenin doğru olmayabileceğini ifade eden Erkut, “Daralan bir pazarda yeni kurulacak bir fabrika ve markanın başarılı olması tabii ki mümkün ama bu markanın (Tesla gibi) sistemi altüst eden bir yenilik ile gelmesi gerek. Fakat bu ürünün hepimizin gurur duyacağı alternatif yakıt ile çalışan, otonom olan, paylaşım ekonomisine entegre olmaya hazır ve makul fiyatlı bir ürün olacağını düşünmüyorum” dedi.
En azından 8 yıldır üzerinde konuşulan bir projenin şu anda hayata geçirilmeye çalışılmasının temel motivasyonunun 2019 seçimleri olduğunu savunan Erkut, Tofaş Egea örneğini vererek, şu anda bazı modellerde otomobilin yerli içerik oranının yüzde 70’e kadar çıktığını hatırlattı. Erkut, “Bu yeteri kadar ‘yerli’ değil mi? Bu oranın yüzde 100 olması ekonomik değil. Her üretici üretim için gereken parçaların bir kısmını ithal ediyor” şeklinde konuştu.
SİPARİŞ GELİYOR
Daha fabrikasının yeri, ismi belli olmayan 2021’de seri üretime geçmesi planlanan yerli otomobile sipariş gelmeye başladı. Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Hasan Ali Cesur, ilk üretilecek yerli otomobillerin 5 bin adedine talip olduklarını söyledi. Mersin Girişimci İşadamları Derneği (GİAD) Başkanı Mehmet Serkan İzol de yerli otomobilin üretim hattından indikten sonra ilk 200 adedini dernek üyeleriyle birlikte alacaklarını bildirdi. Sivas Belediye Başkanı Sami Aydın ise tesisin Sivas’ta kurulması halinde arazi ve altyapı çalışmalarını karşılıksız üstleneceklerini ve ilk 100 otomobile talip olduklarını duyurdu.