KYK 2. yedek yurt sonuçları için meraklı bekleyiş biraz önce nihayet bitti. Adayların oldukça merak ettiği KYK yurt sonuçlarının açıklanmasının sonrası KYK yurt kayıtları nasıl yapılır sorusu sorulmaya başlandı. İşte detaylar...

KYK YEDEK YURT SONUÇLARI İÇİN TIKLAYINIZ

BAŞVURU SONUÇLARI NASIL ÖĞRENİLİR?

Başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından bilgilerinde değişiklik olan öğrenciler, başvuru süresinin sonuna kadar bilgilerini yine “e-devlet” üzerinden güncelleyebilir. Yurt başvurusunda bulunan öğrencilerin beyanlarının doğruluğu, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunca 11 farklı kamu kurum ve kuruluşlarınca araştırılacak. Başvuru sonuçları KYK'nın kurumsal internet sitesi “yurtkur.gsb.gov.tr” üzerinden duyurulacak.


KYK yeden yurt sonuçları


YEDEK YERLEŞTİRME TARİHLERİ

Öğrencilerin mağduriyet yaşamaması için ilk üç yedek yerleştirme tarihi de açıklandı. Buna göre ilk yedek yerleştirme 11 Eylül’de, ikinci yedek yerleştirme 14 Eylül’de, üçüncü yedek yerleştirme de 18 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek.
Ayrıca yıl içerisinde hizmete açılacak yeni yurtlara da kurumsal internet sitesinden duyuru yapılmak suretiyle yurt başvurusu alınarak öğrenciler yurtlara yerleştirilmeye devam edilecek.

İLGİLİ HABERKYK burs başvuruları ne zaman başlayacak? Başvurular başlar başlamaz...KYK burs başvuruları ne zaman başlayacak? Başvurular başlar başlamaz...BEYANI YANLIŞ OLANA BURS YOK

Kamu kurum ve kuruluşları nezdinde araştırılan beyanların aksi bir durum çıkması halinde burs ve öğrenim kredisi hakkı iptal edilmekte, bu noktada öğrencilerin kredi ve burs başvurusu yaparken verdikleri bilgilerin doğruluğu büyük önem taşıyor. Eğer başvuru sonrası beyan edilen bilgilerde bir değişiklik olduysa, müracaat tarihini takip eden 30 gün içinde dilekçeyle bildirilmesi gerekmekte. Sonuçların açıklanması ve işlemlerde elektronik posta adresi büyük önem taşıdığından, aktif bir elektronik posta hesabı verilmesi büyük önem taşıyor.

YURT KAYITLARI NASIL YAPILACAK?

İlk kayıt ücretini ödeyen öğrenciler yurt kayıt işlemlerini, e-Devlet şifresi ile turkiye.gov.tr adresi üzerinden YURT KAYIT İŞLEMLERİ linkinden taahhütname onayı yaparak tamamlayacak. Öğrencilerin kayıt işlemi için yurdun olduğu şehre gidip başvurma zorunluluğu bulunmuyor.

Yurtta barınmaya başlanıldığı tarihten itibaren 30 gün içerisinde en az 4 adet fotoğraf, kan grubu belgesi, öğrenci belgesi ve Kurum tarafından yapılması muhtemel geri ödemelerde kullanılmak üzere öğrencinin kendisine ait bir IBAN numarasının yurt müdürlüğüne teslim edilmesi gerekiyor.

Öğrencilerin kaydoldukları üniversitenin akademik takvim başlangıcına göre yurtta barınmaya başlaması gerekiyor. Akademik takvim başlangıcına göre barınmaya başlamayan öğrencilerin yurt müdürlükleri ile iletişime geçerek durumlarını bildirmeleri gerekiyor.