İstanbul Haberi: KOSGEB İstanbul İkitelli Müdürü Cebeci: Müşteri algısını yönetenler başarılı oluyorlar

KOSGEB İstanbul İkitelli Müdürü Cebeci: Müşteri algısını yönetenler başarılı oluyorlar

KOSGEB İstanbul İkitelli Müdürü Cebeci: Müşteri algısını yönetenler başarılı oluyorlar

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi (İKBU) Girişimcilik Kulübü tarafından Girişimcilik ve StartUp Ekonomisi Zirvesi düzenlendi. Zirveye Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Hasan Ali Çelik, KOSGEB İkitelli Müdürü Özay Cebeci, Matraş Deri Yönetim Kurulu Başkanı Hakkı Matraş, Zade Vital Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Büyükhelvacıgil gibi kamu sektörü ve özel sektörden birçok temsilci katıldı.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Hasan Ali Çelik, "Bu ülkenin gelişmesi bilginin üretilmesine, üretilen bilginin de teknolojik bir ürüne dönüştürülmesine bağlı. Dünyada büyük firmalara, sermayelere, marka değerlerine baktığımız zaman firmaların başında teknoloji firmaları geliyor. Dolayısıyla bizim de gençlerimize, daha ilkokuldan başlayarak kademe kademe bilgiyi üretme, bilgiyi teknolojik bir mamule dönüştürme ve beraberinde de bu mamulü insanlığın, toplumun hizmetine sunmada yaygın, markalaşmış, dünyada kabul görür hale getirme gayreti var" dedi.

Gençlere tavsiyelerde bulunan Çelik, “Birincisi hayallerini arttırsınlar, gelecek hayalleri çok derin olsun. Bakabildikleri kadar uzağa baksınlar. İleri bakmak her birinin temel ilkesi olsun. Bugünden sonra yarın var. Yarın çok yakın. Bir adım ötesini değil bin adım ötesine bakmayı bilmeleri lazım. Bu hayalleriyle yeryüzündeki insanların canlıların mutluluğuna ben de katkı vermeliyim, onların konforunu ben de artırmalıyım, bir ihtiyaç giderici olmalıyım, hastanın ağrısını ben dindirmeliyim, şu ihtiyacı ben gidermeliyim diyerek var olmanın bedelini, karşılığını bu topluma sunmalıyım demelidir. O yüzden teknoloji, bilim, sanayii desteklenmelidir diyorum. Bakanlığımız da bu noktada birçok destek mekanizması yürütüyor, yasalar çıkarılıyor, dolayısıyla hem araştırma geliştirme, hem inovasyon, hem girişimcilik bütün olarak ele alındığında insanlarımız da insanlığa çok fazla katkı vermenin yolunun bu olduğunu bilmeliler2 diye konuştu.

“KOSGEB ÇOK CİDDİ BİR RAKAMI GİRİŞİMCİLİK İÇİN HARCAYACAK”

Bakanlığın birçok girişimci ve araştırmacıyı destekleyen projesi olduğunu söyleyen Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Ali Çelik bu projeleri de şöyle anlattı:

 

“Okumak, bilgi edinmek çok değerli bir şey ama yeni bilgiler oluşturmak, o bilgileri teknolojik bir ürüne dönüştürmek, girişimci ruhuyla da bunları ticarete dönüştürmek çok çok daha değerlidir. Küçük az parayla her şey olabilir, hiç parayla da olabilir. Hayal parasız ama hayali hayata geçirmek için ülkenin birçok imkânları var. Bizim KOSGEB'imiz var. KOSGEB 2017 yılı için çok ciddi bir rakamı girişimcilik için harcamayı planlıyor. Onun dışında TÜBİTAK bütün bilim dalları için, AR-GE için, bilimsel faaliyetler için, teknolojik faaliyetler için çok geniş bir destekleme faaliyeti yürütüyor. Bir başka projemiz de SAN-TEZ projesi. Özellikle üniversitelerdeki öğrenciler için çok değerlidir. Üniversite öğrencilerinin projelerini hibe babında, hiçbir karşılığı ve geri ödemesi olmaksızın, hayata geçirilmesini sağlayan bir proje.”

“DÜNYADA MÜŞTERİ ALGISINI YÖNETENLER BAŞARILI OLUYORLAR”

Toplantıda konuşma yapan KOSGEB İkitelli Müdürü Özay Cebeci de şunları söyledi:



 "Girişimcilerimiz mutlaka pazarlama odaklı bir bakış açısı geliştirmeliler. Biz Türkiye olarak bugün üretim kalitesi noktasında bir problem yaşamıyoruz. Biz dünya ölçeğinde istenen ürünü üretebilecek kapasiteye sahibiz. Biz bugün tekstil sektöründe örneğin dünyaca ünlü markalara iş yapıyoruz hatta belki dünyayı giydiriyoruz ama işin hamallık tarafındayız. Katma değer tarafında yokuz. Günümüz dünyasında yeni ekonomide müşteri algılarını yönetenler başarılı oluyorlar. İnovatif düşünenler, ürünlerini farklılaştıranlar öne geçiyorlar. Biz ülke olarak çok zengin bir kültüre sahibiz. Farklı coğrafyalarımız var, bölgelerimiz var ve her coğrafyanın kendine özgü özellikleri var. Mesela pizza bugün dünyaya satılıyor. Global şirketler var veya kahve, çay var. Dünyaya kahve satanlar var. Hamburger içerisinde basit bir köfte var ama bunu dünyaya satabiliyorlar bu işi bilenler. Bakın bizim bir Akçaabat köftemiz var, Giresun pidemiz var. Bizim pidemiz ile veya köftemiz ile hamburger arasında nasıl bir lezzet ilişkisi var veya Türk kahve kültürü geleneği ne kadar gelişmiş ama farklı uluslararası zincirler bunu bize satıyorlar. Belki kalite noktasında bizden çok daha düşük ürünleri satıyorlar. Dolayısıyla bizim girişimcilik kitaplarında şöyle bir şey vardır, 'Sen pekmezi iyi yap sinek Bağdat'tan gelir' derler. Bu felsefe artık geçerli değil. Ürününüzü siz ne kadar kaliteli yaparsanız yapın artık sinek Bağdat'tan gelmiyor. Küresel bir rekabet var. Sizin mutlaka müşteri algılarını takip eden ve pazarlamaya odaklanan bir bakış geliştirmeniz gerekiyor. Girişimcilere benim en önemli tavsiyem o. Üretim kalitesi elde edilebilir. Teknoloji geliştiririz, nitelikli insan gücü elde ederiz ve bunu çözeriz ama pazarlama, müşteri algısını yönetmek, sahada olmak, müşteri talebini oluşturmak ve kontrol etmek, innovatif çalışmalar yapmanın temeli bu. Dolayısıyla bu pazar odaklı bakışı mutlaka bizim girişimcilerimizin geliştirmesi gerekiyor."

SIFIRDAN ZİRVEYE ULAŞANLAR HİKAYESİNİ ANLATIYOR

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Yenilik ve Araştırma Projeleri Daire Başkanı Ceren Sarısaltık Gedikoğlu da zirve hakkında bilgiler verdi ve şunları açıkladı: 



"Girişimcilik ve start up ekonomisi zirvesi ilk zirvemiz. Bundan sonra bu zirveyi geleneksel hale getirip gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Öğrenciler girişimcilikte nasıl finansmana erişim sağlayabileceklerini öğrenecekler. Bir de sıfırdan zirveye diye bir bölümümüz var. Sıfırdan zirveye bölümümüzde ZadeVital'den Dr. Mehmet Büyükhelvacıgil ve Matraş Holding'ten Hakkı Matraş gelerek sıfırdan zirveye, kaç defa ve nasıl ulaştıklarını anlatacaklar. İlk etapta başarılı olamadıklarını, birden fazla kere denemeleri gerektiğinin farkına varacaklar."

 

DHA