GEÇEN SENE YGS’DE NELER OLDU?
ÖSYM, 2016 YGS sayısal bilgilerini paylaştı. YGS istatistik bilgilerine göre 473 adayın sınavı geçersiz sayıldı. 77 bin 863 aday da sınavsız geçiş için başvurdu. Sınava giren 2.117.077 adayın 2.116.604'ünün sınavı geçerli sayıldı. Tüm adayların yüzde 88,81’i 150 ve üzerinde puan alırken, 180 ve üzerinde puan alan adayların oranı yüzde 75,60 oldu. Katılımcıların yüzde % 46,66’sı kız adaylardan oluştu. Sınavda 150 ve üzerinde puan alan kızların oranı yüzde 91,76 olurken, 180 ve üzeri puan alan kızların oranı yüzde 79,90 olarak gerçekleşti.
ÖNCEKİ SENELERDE YGS SAAT KAÇTA AÇIKLANDI?
Yıllara Göre YGS Açıklanma Saatleri
2010YGS =10:30
2011YGS =14:00
2012YGS =06:00
2013YGS =15:20
2014YGS =16:20
2015YGS =13:00
2016YGS =08:30
— Üni-Sınav #ygs #lys (@unisinav) 27 Mart 2017
YGS sonuçlarını açıklandığı andan itibaren aşağıdaki link üzerinden ÖSYM aday işlemleri sistemine giriş yaparak kontrol edebilirsiniz.
YGS SONUÇLARI
YGS'Yİ BIRAKIN LYS'YE ODAKLANIN
LYS’lerde adayların kendi alanlarından sorumlu olacakları için çalışması ve öğrenmesi YGS’ye göre hem kolay hem de zevkli ve çoğunlukla bilgiye dayalı sorulardan oluştuğu için daha çok çalışmalarının karşılığının alınacağı sınavlardır. YGS’de 4 farklı alandan 160 dakika süre verilirken LYS’lerde 5 ders için iki sınav ve yaklaşık 250-270 dakika zaman tanınacak. Bu da bir soruya yaklaşık buçuk dakika süre düştüğü anlamına gelir. Buna göre LYS’ler, YGS’lere göre biraz daha rahat geçecek demektir. Geçen seneki adayların YGS sonuçları analiz edildiğinde, LYS netlerinin daha yüksek olduğunu gözlendi. Bu sene de adaylar YGS’ye takılmadan biran önce LYS’lere kaynaklık eden ders konuları ve çalışılacak kaynakları belirlemeli, zaman planlanması yapmalı, konular bitince de deneme sınavlarıyla çalışmaların yeterliliğinin denetlenmeliler. YGS’de daha çok kavrama yeteneği, bilgiyi kullanma becerisi ve zihinsel beceriler ölçülürken LYS’lere ise daha çok bilgi düzeyi ölçülmektedir. Bu nedenle LYS çalışmaları, YGS çalışmalarından farklı olmalıdır. Öncelikle adayların girecekleri LYS’lere kaynaklık eden derslerle ilgili ön bilgilere sahip olmaları için düzenli ve yoğun bir çalışılmaları gerekmektedir. Bilgi basamağındaki konuların öğrenilmesinde en önemli süreç konuyla ilgili yapılan tekrarlardır. Uzun bir dersi öğrenmeye çalışmak yerine, dersi daha küçük parçalara bölerek öğrenmek daha kolaydır ayrıca yapılacak çalışmada en iyi verimi almak için öğrenmeyi 20-40 dakikalık aralıklara ayırmak gerekir. Hazırlık sürecinde yapılan hatadan biri çözüme ulaşmadan verilen aralardır. Buna göre LYS hazırlık sürecinde öğrenilen bilgilerin kalıcı olması için derslerin aralıklı tekrarlarının yapılması önem kazanmaktadır.
YGS BEKLEYİŞİ MİZAHA DÖNÜŞTÜ
#ösym ygs ye dakikalar kala böyleyim... pic.twitter.com/RFypaEhFq7
— Resul Ertürk (@resul2067) 28 Mart 2017
#ösym YGS açıklanırken ben. pic.twitter.com/EF2JzTn1pS
— Gamze. (@niall_excellent) 28 Mart 2017
Ygs açıklandıktan sonra 1 hafta boyunca ben pic.twitter.com/hv5yaujhan
— Sinem (@csinemaky) 28 Mart 2017
Ygs sonuçları açıklandıktan sonra ben; pic.twitter.com/wA6k4sH5eS
— Ela (@elakrtll) 28 Mart 2017