Popüler kültür ürünü deyince aklınıza ne geliyorsa bu listede onu bulacaksınız!

Bu listede, kendi alanlarını domine etmiş ürünler ve serileri üzerinde duruyoruz yani bugünkü kategorimiz eğlence endüstrisi. Listemizdekileri tutarlı satış yüzdeleri, olumlu kullanıcı memnuniyeti ve güzel şöhretlerini baz alarak seçtik.

7- “Mario” serisi (1981-)

Super Mario

Nintendo oyunlarından bahsetmişken, işte en fazla satan ve bu tarihe kadar en tutarlı olan bu.

İşte o! Mario! Ilk defa 1981’de, Donkey Kong serisiyle ortaya çıkan bu eğlenceli, yükseklere sıçrayan tesisatçı, fıçılardan kaçmak ve mantar toplamaktan bu yana çok yol aldı.

200’den fazla oyunun ismine imzasını atan bu küçük İtalyan arkadaşımız, sadece onu yaratan şirketin maskotu değil, üstüne üstlük toplamda neredeyse yarım milyara yakın satış yapan, dünyanın en çok satan oyun serisinin de maskotluğunu yapıyor.

 

6-  “Star Wars” serisi (1977-)

Önceki filmler hakkında ne isterseniz söyleyin, ama hiç biri George Lucas’ın bu hikayesinin dünyanın, tarih boyunca, en sevilen ve destansı serisi olduğunu inkar edemez.

Çok uzun zaman önce, uzak ama uzak bir galaksideki hikayeyi anlatan tek bir film olarak ortaya çıkan Star Wars, o zamandan sonra Jediların Sith Lordlarına, isyancıların galaktik imparatorluğa, iyiliğin kötülüğe karşı olduğu genişletilmiş bir evren oldu.

Sayısız kitap, oyun, figür, lunapark programları ve 2015’te ilk filminin vizyona girdiği üçünçü bir üçleme ortaya çıkaran bu seride gücün çok yoğun olduğu tartışılmaz bir gerçek.

5- Lego (1949-)

Lego

Hepimiz çocukken bunlarla oynamayı severdik ve büyük ihtimalle hala oynuyoruz.1949 yılından beri üretimde olan bu Danimarka oyuncak markası minyatür şehir silüetleri, kadim robotlar, gerçek boyutta uzay gemileri gibi her alanı içine alan uçsuz bucaksız temalarıyla geleceğin yeni nesil mimar ve mühendislerini doğurmakta ilhan kaynağı oluyor. Ama bir çocuğun yaratıcılığı için daha önemli olan küçük tuğla parçaları ile çocukların hayal güçlerinin resmen kafayı yemesi. Genişlemesiyle birlikte şirket, oyuncak üretimden kitaplara, video oyunlarından, lunaparklara ve televizyona ve tabi ki fimlere yöneldi.

4- Rubik Kübü(1974-)

Bu bağımlılık yapan oyuncak harikası, lego kadar renki ve eğlenceli ama kesinlikle daha rahatsız edici. 1974 yılında Macar mimar Erno Rubik tarafından bulunan bu sarhoş eden ürün ilk başta Büyülü Küp olarak anılıyordu. Popülerliğinin doruklarına 80lerde ulaşan bu oyuncak, şuan dünyanın, tahmini 350 milyonla, en çok satan puzzle oyunu.

Rubik Kübü, hayranları olan "speedcuberslara" ilham vererek rekor sürede puzzle'ı çözmek üzerine yarışmalar düzenlemelerini ve orijinal 3'e 3 boyutlu kübün dışındaki boyutlara çıkmalarını sağladı.

İLGİLİ VİDEO: Game of Thrones'taki en seksi 10 kadın

 

 

3- “Harry Potter” romanları (1997-)

1997’den beri "muggle" sürüleri yumurtlayan “The boy who lived” ilk defa J.K Rowling’in “Harry Potter ve Felsefe Taşı” kitabında okuyucunun karşısına çıktı.

Seriyi 70’ten fazla dilde toplam 450 milyondan fazla satmasını sağlayan 6 kitap daha takip etti. Böylece seri dünyanın en çok satan kitap serilerinden biri oldu.

Temasal olarak fantazi ve arkadaşlık üzerine inşa edilmiş olsa da, romanlar, erişkin okuyucu ve edebiyat eğitmenlerinin dikkatini içindeki karanlık tonlar, önyargının alegorik işlenmesi, politik yozlaşma ve yaşlanmaya yer vermesiyle de oldukça çekti.

2- PlayStation (1994-)

Kalbimizde Nintendo ve Microsoft için her zaman farklı bir yer olsa da, iş satış ve geliştirmeye geldiğinde Sony’nin PlayStation’I rekabeti domine ediyor.

1994’te çıkan ilk PlayStation 100 milyondan fazla satan ilk oyun konsolu olarak önemli bir mihenk taşına ulaştı. Varisi olan PS2 o rekorun da üstüne geçerek, dünyanın en çok satan oyun konsolu ünvanını eline aldı.

Analistlere göre işler Sony ve amiral gemisi olan konsolu için daha da iyiye gidecek. PlayStation’a özel yapılan oyunlarla birlikte, oyun severler beklentileriyle birlikte ağzının suyunu akıtacak.

1- iPod (2001-)

iPod

Listede birinciliği Walkman’i öldüren ve CD'leri nesli tükenmekte olan bir türe çeviren, neredeyse efsanevi bir uyuma sahip olan bu üretim alıyor.

Ekim 2001’de açıklanan bu marka alt yapısı olan Apple ürünü “cebinizde bin şarkı” sloganıyla pazarlandı ve anında tüketicinin dikkatini üstüne çekip, cüzdanlarını ağzına kadar açmalarını sağladı.

Günümüzde bu taşınabilir medya aleti müzikal köklerinden ayrılıp, videolar ve interaktif uygulamalar ve tekrarlanan yeni ürünlere kadar genişledi. Nano’dan dokunmatik ekran versiyonlarına kadar toplamda dünya çapında 350 milyardan fazla satıldı.