Reklamsız Sözcü

‘Macar devlet televizyonu seçim zamanı yanlı yayın yaptı’

Macaristan'da geçen hafta gerçekleşen genel seçimler İngiliz Guardian gazetesine konu oldu. Gazete, Macaristan devlet televizyonunda çalışan gazetecilerle konuşarak hazırladığı haberinde, genel seçimler öncesi gazetecilerin editörlerinden gelen emirlerle Başbakan Viktor Orban yanlısı ve yalan haber yaptıklarını itiraf ettiklerini yazdı.

android-time 09:49 13 Nisan 2018
‘Macar devlet televizyonu seçim zamanı yanlı yayın yaptı’
Macaristan'da geçen hafta gerçekleşen genel seçimler İngiliz Guardian gazetesine konu oldu. Gazete, Macaristan devlet televizyonunda çalışan gazetecilerle konuşarak hazırladığı haberinde, genel seçimler öncesi gazetecilerin editörlerinden gelen emirlerle Başbakan Viktor Orban yanlısı ve yalan haber yaptıklarını itiraf ettiklerini yazdı.

Macaristan’da Pazar günü yapılan seçimlerde, göçmen karşıtı bir kampanya yürüten Başbakan Orban’ın partisi FİDESZ, oyların neredeyse yarısını alarak birinci çıkmıştı. Guardian’dan Dan Nolan ve Shaun Walker imzalı habere göre, uluslararası seçim gözlem kuruluşları iktidar partisini seçim kampanyasını “aşağılayıcı ve yabancı düşmanı bir söylem üzerine kurmakla” suçlamış ve devlet televizyonunun açık bir şekilde iktidardaki koalisyon yanlısı haberlere daha fazla yer verdiğini belirtmişti.

Guardian, resmi MTVA kanalında çalışan gazetecilerin seçime giden süreçte editörlerinden gelen talimatlarla göçmenler hakkında olumsuz haberler yaptıklarını söylediklerini de yazdı.

İLGİLİ HABERMacaristan'da seçim sonrası şok: 80 yıllık gazete kapanıyorMacaristan'da seçim sonrası şok: 80 yıllık gazete kapanıyor

Kanalın, seçim günü Almanya’nın Münster kentinde yolcuların içine dalan bir araca ilişkin haberinde, yanlış olduğu halde olayın “İslamcı terör saldırısı” olarak nitelendirildiği de kaydedildi. Guardian’a konuşan bir gazeteci, “MTVA’da bile böyle bir şey olmasını beklemezdim. Açıkça yalandı” dedi. Hükümetin, milyonlarca tehlikeli göçmenin Macaristan’a girmek için beklediği söyleminin de kanalda tekrarlandığı ve ülkedeki binlerce ilan panosunda yer aldığı kaydediliyor.

Haberde, Macaristan doğumlu muhalif iş adamı George Soros’un Brüksel’le birlikte bir komplo içinde olmakla ve muhalefetin göçmenleri ülkeye alarak ülkeyi mahvetmeye çalışmakla suçlandıkları da belirtiliyor. Gazeteci, “Bu bence bir korku ortamı yarattı” diyor.

6662’ye SOZCU yaz gönder, reklamsız sözcü plus’a anında abone ol. (Türkiye'den)

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more