Independent gazetesine bağlı Indy100 sitesinin haberine göre Musk şirket çalışanlarına gönderdiği bir e-postada verimliliği arttırmak için tavsiyelerde bulundu. Otomotiv blogu Jalopnik tarafından elde edilen e-postada Musk'ın çalışanlarına yaptığı 5 öneri şöyle:

1-Çok sık düzenlenen toplantılardan kaçının

Büyük şirketlerde çok sık düzenlenen toplantılar zaman içinde mutlaka daha kötüye gider. Eğer katılımcılara bir değer sağlamadığını düşünüyorsanız büyük toplantılardan kaçının ya da toplantı süresini çok kısa tutun. Çok acil bir durum olmadığı sürece sık sık toplantıya gitmenize gerek yok.

2-Bir toplantıda işiniz bittiyse çıkın

Eğer artık değer katmadığınızı düşünüyorsanız toplantıdan çıkın ya da tele-konferansı bırakın. Gitmek kabalık değil, birinin kalmasını ve zamanlarını boşa harcamasına neden olmak kabalıktır.

3-Kısaltmalar kullanmayın

Kısaltmalar ya da objeler, yazılım ve işletimler için saçmasapan sözcükler kullanmayın. Genel olarak açıklama gerektirecek herhangi bir şey iletişimi engeller. Tesla'da çalışabilmek için insanların bir terimler sözlüğü ezberlemelerini istemiyoruz.

4-Emir komuta zinciri dahilinde iletişim kurmayı bırakın

İşin yapılması için iletişimin mümkün olan en kısa yoldan ilerlemesi gerekir, emir komuta zincirinin takip edilmesiyle değil. Emir komuta zinciri dahilindeki iletişimi uygulamaya kalkan herhangi bir müdür kendilerini başka yerde çalışırken bulurlar.

5-Sağduyuyu kullanın

Genel olarak kılavuzunuz olarak sağduyuyu seçin. Eğer belirli bir durumda şirket kuralına uymak Dilbert karikatürü gibi saçma görünüyorsa o zaman o kural değişmeli.