Sözcü Plus Giriş

Picasso tablosunun ardından gizemli tablo çıktı

Sanat ve bilim dünyası, efsanevi ressam Pablo Picasso'nun bir tablosunda gizemli bir çizim daha olduğunu keşfetti. Özel tarayıcı ve röntgen sistemleri kullanılan teknolojiye sahip uzmanlar, Picasso'nun Eğilen Dilenci isimli tablosunun arkasında 2 resim daha olduğunu açıkladı.

Yiğit Can KAYTMAZ
Güncellenme: 17:58, 18/02/2018
Picasso tablosunun ardından gizemli tablo çıktı

Sanat dünyası, kübizm akımının en önemli temsilcisi Pablo Picasso’nun eserlerini incelerken yepyeni iki sanat eseri keşfetmenin şokunu yaşıyor. Öyle ki sanat tarihinde biricik bir konumda olan Picasso’nun Eğilen Dilenci isimli tablosunu inceleyen uzmanlar, yüksek teknolojik cihazlar kullanarak sanat eserini baştan aşağı taradı ve analiz etti.

 

Yeşilin tonunda bir battaniyeye sarınmış vaziyette, beyaz bir başörtüsüne sarınmış başını bir tarafa eğen Eğilen Dilenci’sinin arka planında yeni bir resim keşfedildi. Kanada’daki Ontario Sanat Galerisi’nde bulunan Eğilen Dilenci (Orj. La Misereuse Accroupie) üzerinde incelemelerini tamamlayan uzmanlar tablonun arkasında başka bir teknikle yapılmış bir manzara resmi bulunduğunu açıkladı.

Uzmanlar, tuvalde ilk olarak bir manzara bulunduğunu ve Picasso'nun tuvali 90 derece çevirerek eseri son haline getirdiğini ifade etti.

Uzmanlar, tuvalde ilk olarak bir manzara bulunduğunu ve Picasso’nun tuvali 90 derece çevirerek eseri son haline getirdiğini ifade etti.

Picasso’nun mavi döneminde, tahminen 1902’de tamamlanan tabloyu inceleyen Northwestern Üniversitesi’nden Marc Walton, “Teknoloji sayesinde sanatçıların zihinlerine girebiliyoruz ve Picasso’nun yaratıcı sürecine tanık olabiliyoruz” dedi. İlk olarak 1992’de Picasso’nun bahsi geçen tablosunda bazı değişiklikler fark edilirken, araştırmayı yürüten yetkililer Picasso’nun fırça darbelerindeki garip ve farklı düzenden dolayı böyle bir araştırmaya başlanıldığını aktardı. Walton, “Picasso, manzara resminden esinlenerek kadın şeklini tamamladı. Resmin arkasındaki tepeler de kadının sırtındaki konturlar oldu” ifadesini kullandı.

Araştırma ekibinde yer alan Walton ise, “Picasso, mavi döneminde malzemeleri tekrar kullanıyordu çünkü hayatının bu döneminde parası olmadığı için yeni malzeme satın alamıyordu” dedi.

X-ray floresan adı verilen bir teknik kullanılarak tuvale aslında ilk önce ne çizildiğini fark eden yetkililer, “Analizlerimize göre önce bu tuvalde bir kadın resmedilmiş fakat Picasso fikir değiştirip manzara resmine geçmiş ve en sonunda da nihai eseri tamamlamış. Picasso, manzara resmini 90 derece kaldırarak bu muazzam eseri yaratmış. Picasso’nun çizim sürecinde gerçekliği değiştirmekten çekinmediğini biliyoruz” dedi. Araştırmayı yürüten uzmanlar, x-ray floresan tekniği sayesinde tuval üzerindeki kimyasal unsurların dağılımı analiz edilerek, farklı pigmentler bulunuyor ve analiz tamamlanıyor. Geçmiş yıllarda teknoloji bu denli gelişmediği için detaylı inceleme yapılamadığını söyleyen Brighton Üniversitesi’nden Dr. Nicola Ashmore ise, “Bu yeni keşif, Picasso’nun kanvas üzerindeki çalışma şeklini gösterdiği için çok önemli. Sanat dünyasında teknoloji kullanımını bir arkeoloji formasyonunda uygularsak, sanat tarihinde çok daha fazla keşif yapılabilir” dedi.