Endonezyalı Lion Air'e ait yeni Boeing 737 Max uçağının geçen hafta düşmesi sonrası yapılan soruşturma, Boeing firmasının uçaklarındaki riskleri bildirme konusundaki yükümlülüklerini yerine getirmediğini ortaya koydu.

Wall Street Journal'in (WSJ) ABD Federal Sivil Havacılık İdaresi'nden kaynaklara ve Lion Air soruşturmasına katılan uzmanlara dayandırdığı haberine göre Boeing, 737 MAX 8 ve MAX 9 serisi uçaklardaki yeni uçuş kontrol sistemlerinde bulunan potansiyel riskler hakkında havayolu şirketlerini zamanında uyarmadı.

[old_news_related_template title="Havacılık sektöründen enflasyonla mücadeleye destek" desc="Atlasglobal Havayolları, bilet fiyatlarını yüzde 20 düşürerek enflasyonla mücadeleye katkı sunacak." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/10/iecrop/1539414424_atlasglobal_16_9_1539417816.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/havacilik-sektorunden-enflasyonla-mucadeleye-destek-2678242/"]

UÇAKLAR ANİ MANEVRALAR YAPABİLİYOR

Uçaklar, dış koşullara bağlı olarak burunlarının aşağı yönde hareket etmesi ve pilotların kontrolü sağlayamaması nedeniyle pike yapabiliyorlar. 737 MAX 8 ve MAX 9 serisi uçaklarda aniden pike yapmayı önleyen bir sistem bulunuyor.

Ancak gazeteye konuşan pilotlar, Boeing'in kendilerin bu sistem hakkında bilgilendirmediğini belirtti. ABD Federal Sivil Havacılık İdaresi'nden bir yetkili, Boeing'in havacılık kuruluşlarıyla ve pazar temsilcileriyle yapılan görüşmelerde bu sistemin anlatıldığını vurguladı.

Lion Air soruşturmasına katılan uzmanlar da, sistemle ilgili bilgilere uçakların kullanım kılavuzlarında yer verilmediğinin altını çizdi.

29 Ekim'de Endonezyalı Lion Air havayolu şirketine ait bir yolcu uçağı, Cakarta — Pangkal Pinang seferi için havalandıktan kısa bir süre sonra 189 kişilik yolcu ve mürettebatıyla denize düşmüştü.