2018 yılı sonu yaklaşırken yarı yıl tatili yani bir diğer adıyla, 15 tatil ne zaman merak edilmeye başlandı. Öğrenciler ile veliler sabırsızlıkla beklediği 15 tatil geri sayım başladı. Karnelerin alınmasına çok az bir zaman kala yoğun sınav temposundan bunalan öğrenciler, "okullar ne zaman 15 tatile girecek" sorusunu cevabını sorguluyor. Peki, 2019 yarıyıl tatili ayın kaçında? İşte, 15 tatilin başlayacağı tarih…

15 TATİL NE ZAMAN? SÖMESTR TARİHİ...

2018-2019 eğitim öğretim yılı kapsamında okullar 17 Eylül tarihi itibari ile açıldı. eğitim ve öğretim yılı birinci kanaat dönemi, 18 Ocak 2019 Cuma sona erecek. Yarıyıl tatili, 21 Ocak-1 Şubat 2019 tarihlerinde yapılacak. İkinci kanaat dönemi ise 4 Şubat 2019 Pazartesi başlayacak ve 14 Haziran 2019 Cuma tamamlanacak. 15 Haziran 2019 Cumartesi günü başlayacak olan yaz tatili, 16 Eylül 2019 Pazartesi gününe kadar sürecek.

[old_news_related_template title="2019'da bayramlar hangi güne denk geliyor? 2019 resmi tatil listesi..." desc="Resmi tatillerin hangi güne denk geldiğini merak eden vatandaşlar, 2019 yaklaşırken bu konuya dair araştırmalarını sürdürüyor. Resmi Gazete’de “Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun” olarak yayınlanan bilgiler kamuoyuyla paylaşıldı. 2019 yılındaki resmi tatiller çalışanlar ve öğrenciler tarafından internette sık sık sorgulanıyor. Haberimizin devamından 2019 resmi tatilleri listesine ulaşabilirsiniz…" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/11/iecrop/resmi-tatiller-2019-1_16_9_1542971292.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/2019da-bayramlar-hangi-gune-denk-geliyor-2019-resmi-tatil-listesi-2755320/"]

OKULLAR AÇILANA KADAR NELER YAPILABİLİR?

Yoğun bir eğitim öğretim dönemini tamamlayarak tatile hazırlanıldığını ifade eden Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör, öğrencilere yönelik “Karnelerinizi alacak, bir dönemin çalışmalarının ilk sonuçlarını göreceksiniz. Karne notları ne başarının ne de başarısızlığın biricik göstergesidir. Öğrenme sürecindeki eksiklerimizi ve öğrenme biçimlerimizi gözden geçirme fırsatıdır” dedi.

“Veliler, öğrenciler ve öğretmenler olarak, karnelerimizden kaba bir başarı ya da başarısızlık sonucu çıkarmaktan öte, kendine yetebilen toplumsal duyarlılıkları gelişmiş, değerlerini günlük hayatına yansıtabilen kişilikler inşa edebilmeyi hedeflemeliyiz.” değerlendirmesini yapan Güngör, “Unutmayalım ki bilgi eksikliğinin telafisi mümkün ama kişilik inşasının eksikliğinin telafisi kolay değildir” dedi.