Reklamsız Sözcü

Eğitimci İlhan Sevin: Sınavda Ortaöğretim Başarı Puanı’nın etkisi azaltılmalı

Üniversite giriş sınavı yaklaşırken, Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) uygulaması tartışması sürüyor. Sınavda yüksek puan alan bir adayın OBP nedeniyle geriye düşebileceğini, bunun da haksızlık olduğunu düşünen uzmanlar, OBP’nin sınavdaki etkisinin azaltılması gerektiğini belirtti.

Yurdagül UYGUN
android-time 10:53 2 Mart 2018
Eğitimci İlhan Sevin: Sınavda Ortaöğretim Başarı Puanı’nın etkisi azaltılmalı
Üniversite giriş sınavı yaklaşırken, Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP) uygulaması tartışması sürüyor. Sınavda yüksek puan alan bir adayın OBP nedeniyle geriye düşebileceğini, bunun da haksızlık olduğunu düşünen uzmanlar, OBP’nin sınavdaki etkisinin azaltılması gerektiğini belirtti.

Üniversite sınavına yaklaşık dört ay kaldı. Yeni sınav sisteminin de en tartışmalı konusu Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP). Sınavda başarılı olan adayın sıralamada haksızlığa uğrayacağı endişesi ve okullarda şişme not verildiği gerekçesiyle uzmanlar OBP'nin sınavlardaki etkisinin azaltılması gerektiğini düşünüyor.

Konuyu SÖZCÜ'ye değerlendiren Eğitimci Yazar İlhan Sevin, üniversite yerleştirme sürecinde sınavda daha çok puan almasına rağmen, okul puanı yüksek olan adayın sıralama olarak öne geçmesinin ciddi bir adaletsizliğe neden olduğunu belirterek, “Özellikle yeni sınav sisteminde, birinci ve ikinci oturumda soru sayısının azaltılmasıyla birlikte adaylar arasında puan aralıklarında yığılma olacağından, OBP'nin etkisi daha da aratacak. Bu da adaylar arasında haksızlığa ve adaletsizliğe sebebiyet verecek. Bu nedenle OBP ile ilgili bir düzenlemeye gidilmesi artık kaçınılmaz” diye konuştu.

OBP'nin etkisinin mutlaka ama mutlaka azaltılması gerektiğinin altını çizen İlhan buna neden olarak şunları gösterdi: “Sınavda başarılı olan aday, sıralamada haksızlığa uğruyor. Okullarda bu yüzden şişirme not veriliyor. Ayrıca öğretmenler, not baskısına maruz kalıyor.”

OBP KATSAYISI 0,10'A DÜŞÜRÜLMELİ

Halihazırda 0,12 olarak uygulanan OBP katsayısının 0,10 düşürülmesinin yerinde olacağını kaydeden Sevin, “Böylece sınavda daha başarılı olan aday, okul puanı nedeniyle sıralama olarak dezavantajlı durumdan az da olsa kurtulmuş olacaktır. OBP'nin katsayısı 0,10 olarak belirlenirse, ek puan katsayısı 0,05 olarak yeniden düzenlenebilir” dedi.

KALAN ZAMANDA SINAVA NASIL HAZIRLANMALI?

Adaylara kendileriyle baş başa kalacakları ortamlar hazırlamasını öneren Sevin, şunları söyledi: Sınava hazırlanan her adayın başucunda mutlaka TYT-YKS müfredatı yani konu dağılımı olmalı. Herkes kendi bireysel özelliklerine göre ve eksik konularına yönelik bir sistem oluşturmalı. Okul, kurs vs. çalışmaları dışında günlük iki, üç derse en az 4-5 saat gibi bir zaman ayırarak, etkili ve verimli çalışmak şimdilik yeterli olur. Bu aylarda yapılması gereken, konu ağırlıklı ders çalışma ve konuları kavradıktan sonra, soru kaynaklarından öğrenilen her konu için soru çözülmeli. Böylece bilgiler kalıcı hale gelir.”

DENEME YA DA ÇOK SORU ÇÖZÜLMELİ Mİ?

Sevin, “Zamanı iyi yönetmek adına, eksiklerinizi görmeniz açısından ve daha önemlisi gerçek sınava adapte olmak için şimdilik iki haftada bir TYT, YKS denemesi çözebilirsiniz. Ancak bu süreçte öğrenilen konulardan periyodik aralıklarla mini tarama sınavları uygulamakta fayda var” diye konuştu.

HEDEFE ULAŞMAK İÇİN NE YAPMALI?

Sevin, adayların istediği üniversite ya da bölümü kazanmak için ne yapması gerektiğini ise şöyle anlattı: “Amerika'yı yeniden keşfe gerek yok. Dersi derste öğrenmek, tek başına kalındığında öğrenilen konuları gözden geçirmek ve o konuyla ilgili soru çözmek en doğru yöntem. Ayrıca boş bırakılan ya da yanlış çözülen soruları, mutlaka uzmanına sormak ve çözüm yöntemini öğrenmek de önemli.”

Son güncelleme: android-time 10:5402.03.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more