İnternet sitelerinin trafiklerinde önemli bir yeri olan Google, internet tarayıcısı Chrome üzerinde birtakım reklam düzenlemelerine gidiyor.  Better Ads Standarts (İyi reklam standartları) ismi verilen uygulama bugün itibariyle ABD’de uygulamaya girdi.

Google tarafından dün yapılan açıklamaya göre iyi reklam standartları belirlenirken Avrupa ve ABD’den 40 bin kullanıcı ile anketler yapıldı. Bu anketler sonucunda Google bazı dijital reklamları artık kullanıcılara göstermeme kararı aldı.

MOBİLDE HANGİ REKLAMLAR GÖSTERİLMEYECEK?


*Bir anda internet sitesinde çıkan ilanlar (Pop-up, masaüstü dahil)


popup

*Belirli bir sürede bütün ekranı kaplayanlar


yavascaekran

*Mobil telefon ekranının yüzde 30’undan fazlasını kaplayan reklamlar


yuzde30

*Yanıp sönen banner reklamlar
flash


*Otomatik oynatılan videolarda çıkan reklamlar sessiz olarak gösterilecek. (Masaüstü dahil)
video


*Geri sayımla biten reklamlar (Masaüstü dahil)
gerisayim


*Ekranda yavaş yavaş çıkan ve tüm sayfayı kaplayan reklamlar
yavascaekran


*Ekrana yapışan reklamlar (Masaüstü dahil)
yapisanreklam


 

SİSTEM NASIL İŞLEYECEK?


Google’ın reklam politikalarının internet siteleri tarafından uygulanmasını bekliyor. Eğer Google yeni reklam standartlarına aykırı bir durum tespit ederse sitelere verdiği puanı kıracak. Google standartlarına uygun olmayan reklamlar göstermeye devam eden internet sitelerinin reklamları 30 gün içinde gösterilmeyecek.

API aracılığıyla siteler Google reklam puanlarını öğrenebilecekler. Eğer siteler Google’ın uygun görmediği reklamları göstermeye devam ederlerse sitelerin arama listesindeki sıralamasını da indirecek.


'İNTERNET SEVGİMİZİ AZALTIYOR'


Konuyla ilgili olarak konuşan Chrome’un başkan yardımcısı Rahul-Roy Chowdhury, “Bazı reklamlar kullanıcılarımızı çok rahatsız ediyordu. Öyle ki nereden kapatacaklarını bile bulamıyorlardı. Rahatsız edici reklamlar bizim internette sevgimizi azaltıyor” ifadelerini kullandı. Chrome’un yayın politikasıyla birlikte yeni dönemde ad block yüzünden gelir kaybına uğrayan platformların bu kayıplarını azaltması beklenirken dijital reklamda yeni kalıplar bulunması zorunluluğu doğuyor.