2008’den bu yana aktif olan Apple Store son güncelleme ile yepyeni bir kimliğe kavuştu. Apple Store artık sadece uygulamaların yer aldığı bir platform olmayacak. Artık daha kapsamlı bir şekilde uygulama da önerecek. Buzzfeed, Business Insider gibi platformların başlattığı ‘seçki yayıncılığı’ yani ‘İşte en iyi 10 yaz rotası, ‘mutlaka okumanız gereken 5 kitap’ gibi editöryel listeler artık App Store’da da olacak.

ZENGİN İÇERİĞİ ÜSTTE GÖSTERECEK


Apple aynı zamanda günün uygulaması, günün oyunu gibi her gün bir uygulamayı spot ışıkları altına alarak tanıttığı makale tiplerine de yer verecek. Her makaleye tıklandığında içinde video olmasına özen gösterilecek. Tıpkı Google’ın zengin içeriği üst tarafta sıralayan algoritması gibi Apple’da uygulamanın videosu olan içeriklere daha fazla yer verecek.

APP STORE YAYINCILIĞI BAĞIMSIZ OLUR MU?


Tabi oluşturulacak makaleler sonucunda uygulamayı geliştirecek şirketlerin ciddi bir gelir elde edeceği kuşkusuz. Apple App Store’da seçkileri oluşturması için global bir ekip oluşturdu. Türkiye’de de bir ekip ülkenin zevk ve beğenilerine uygun uygulamalar geliştirmek için çalışıyor. Uygulama önermekte bu ekibin dış dünya ile temasının neredeyse sıfır olması gerekiyor. Özellikle geliştiricilere merhaba bile demeseler iyi olur:) 2008 yılından beri aktif olan App Store’dan bugüne kadar 70 milyar doların üzerinde ödeme gerçekleşti.



via GIPHY

ANKETLERE REKLAM ALINABİLİR Mİ?


Türkiye gibi keskin kutupların olduğu bir ülke olduğundan mı yoksa editöryel olarak alışkanlığımız olmadığından mı bilinmez dijital haberlerde anket kullanımı son derece sınırlı. Google ve Facebook yüzünden reklam pastasından istedikleri payları alamayan internet siteleri de her geçen gün yeni gelir modelleri üzerine kafa yoruyor. Kuşkusuz bu modeller arasında kral video!

Almanya merkezli Opinary küresel çapta 60’ün üzerinde, totalde 2.000 müşterisi olan bir şirket. Dijital anket hizmetleri sunan Opinary’yi New York Times, Bild ve Stern gibi dünyaca ünlü yayınlar da kullanıyor. Opinary’nin CEO’su Cornelius Frey ise anketleri yeni bir gelir modeli olarak öneriyor.

SAYFADA KALIŞ SÜRESİNE POZİTİF KATKI


Sponsorlu anketlerin yeni bir gelir modeli olduğunu vurgulayan Frey, “Reklam piyasası çok hareketli, otomatik başlayan videolar ve bannerlar piyasada dolaşıyor. Fakat sponsorlu anket sohbet eder gibi bir havada reklamı okuyucu ile buluşturuyor” diye konuştu. Sponsorlu anketler aynı zamanda sayfada kalış süresini de artıran bir reklam biçimi olabilir. ‘Time on page’e reklam kanalları ne kadar ağırlığını artırırsa önümüzdeki yıllarda sponsorlu anketler Türkiye dijital yazı işlerinde de gündeme gelmeye başlayabilir.