Ramazan Bayramı yaklaşırken, şeker pazarı da canlandı. Şekerin yüzde 60’ını bayram dönemlerinde tüketen Türkiye’de, tezgahlar açıldı. Ramazan ve bayram dönemlerinde özellikle market alışverişlerinde yüzde 20’lere varan artışlar yaşanırken, hane başı şeker tüketimi ise 2.1 kilograma ulaştı. Kent, Toffy gibi markalarla Türkiye’de faaliyet gösteren Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, toplam şeker pazarının 500 milyon TL olduğuna ve bunun 300 milyon lirasının bayram dönemindeki satışlardan oluştuğuna işaret ederek, bu yıl ilk bayram şekeri satışını şubatta yaptıklarını söyledi. Karagöz, Kurban Bayramı sonrasında piyasada sıfır stok hedeflediklerini aktardı.

ŞEKERE YÜZDE 10 ZAM

Son açıklanan enflasyon rakamlarında üretici fiyat endeksinin yüzde 20’lere dayandığını ve kur baskısını tüm sektörlerde olduğu gibi hissettiklerini kaydeden İhsan Karagöz, bu yıl bayram şekerine yüzde 10 zam yapmak zorunda kaldıklarını aktardı. “Ekonominin tamamını etkileyen makro ekonomik faktörleri bizi etkiliyor. Seçimlerin sonrasında gelinecek noktanın ne olacağını bilemiyoruz. Biraz piyasaları ve seçim sonrasını görelim. Seçim sonrası umarım aydınlık bir ortamda oluruz. Tüm bunlara rağmen işimize odaklanmaya çalışıyoruz. ÜFE yüzde 20 ise bundan biz de etkileniyoruz. Şu ana kadar toplam pazarda bir zam yapmadık. Bir tek ürüne zam yaptık” diye konuşan Karagöz, ekonominin genel gidişatına göre ilerleyen dönemlerde yeni bir zam uyarlaması yapmakzorunda kalabileceklerini belirtti.

 İHRACATLA BÜYÜDÜ

Karagöz şirketin Türkiye pazarında ulaştığı noktaya ilişkin verdiği bilgilerde ise 2016’da 603 milyon TL olan net cirosunun 2017 yılında 720 milyon TL’ye ulaştığını dile getirdi. Net kârı ise 182 milyon TL’den 213 milyon TL’ye çıkardıklarını aktaran Karagöz, “Yıl başından itibaren Afrika ve Ortadoğu ülkelerini Türkiye’ye bağlayarak kapasitemizi artırdık. Büyümeye devam edeceğiz, bunu bugünkü ekonomik şartlarda da söyleyebiliyoruz. İstihdam yaratmaya devam ediyoruz. İhracatta ciddi büyüme hedeflerimiz var. Yeni pazarlara açılıyoruz. 2017’de yüzde 19’luk büyüme rakamına ulaştık. Doğru stratejilerle birlikte ihracata odaklandık. Büyüme oradan geldi” bilgisini verdi.

2.1 KİLOGRAM ŞEKER TÜKETİYORUZ

Mondelez International Türkiye Pazarlama Lideri Doğuş Kezer, hızlı tüketim pazarında ramazan dönemlerinde harcamaların yüzde 20 oranında, bayramda ise yine yüzde 15-20’lik artışlar yaşandığını kaydetti. Bayram şekeri tüketiminin hane başına 2.1 kilogram olduğunu aktaran Kezer, bu yıl Kent olarak, 20 bin satış noktasında 65 bin stant açacaklarını aktardı. Kezer, “Geçen yıl yüzde 2’lik pazar büyümesi devam etti. Ciro açısından da yüzde yüzde 15 gibi bir büyüme yaşadık” dedi.