UÇAK KAZALARINI ÖNLEYECEKTİ
Yaklaşık 40 yıllık ambargo yüzünden yolcu uçağı ve uçak yedek parçası satın alamayan İran'da çoktan müzeye kaldırılması gereken yolcu uçakları kullanılıyor. Bu yüzden sık sık meydana gelen uçak kazalarında çok sayıda insan ölüyor. Uçak teslimatları devam edebilseydi, aynı zamanda Tahran, Dubai ve Doha ile rekabet edebilecek bir havacılık merkezine dönüşebilirdi.
AIRBUS: DİKKATLE İNCELEYECEĞİZ
Fransa merkezli Airbus, jetlerindeki parçaların yüzde 10'undan fazlası Amerikan şirketleri tarafından üretildiğinden ABD'nin uyguladığı yaptırımlara tabi. Avrupalı şirket, ''ABD'nin İran'la anlaşmadan çekilmesini dikkatle analiz ettikten sonra nasıl hareket edeceğimize karar vereceğiz. Bu biraz zaman alabilir'' açıklaması yaptı.
BOEING: TRUMP NE DERSE O
ABD ordusu için de üretim yapan Boeing'den ise ''Bundan sonraki adımları ABD hükümetine danışacağız. ABD hükümetinin gittiği yolu takip etmeye devam edeceğiz'' açıklaması geldi. 1.5 yıl zarfında İran'a 3 yolcu uçağı ve 8 turboprop motoru teslim etmiş olan Airbus'ın, İran Air'e daha 95 uçak ve 12 turboprop motoru vermesi gerekiyordu.