Reklamsız Sözcü

Brisa’dan satış rekoru!

Brisa, 2018 yılında toplam ciro ve ihracatını artırma hedefleri doğrultusunda ilerliyor. Yılın ilk çeyreğinde, pazar liderliğini sağlamlaştıran Brisa’nın toplam satış performansı geçen senenin aynı dönemine göre, adetsel olarak %28 arttı ayrıca Yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre net satış gelirlerinde %47 oranında artış sağladı.

Sozcu.com.tr
android-time 16:30 2 Mayıs 2018
Brisa’dan satış rekoru!
Brisa, 2018 yılında toplam ciro ve ihracatını artırma hedefleri doğrultusunda ilerliyor. Yılın ilk çeyreğinde, pazar liderliğini sağlamlaştıran Brisa’nın toplam satış performansı geçen senenin aynı dönemine göre, adetsel olarak %28 arttı ayrıca Yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre net satış gelirlerinde %47 oranında artış sağladı.

Brisa, 2018 yılı 1. çeyrek dönemi finansal performansını açıkladı. 2017 yılında açılan Ar-Ge Merkezi ve 2018 yılında başlangıç üretimlerine  başlayan ikinci fabrikası ile şirket, hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda yeni atılımlarıyla gücünü artırdığı bir dönemi geride bıraktı. Brisa, yılın ilk çeyrek döneminde toplam satışlarını geçen senenin aynı dönemine göre adetsel olarak %28 artırdı ve net satış gelirlerinde %47 oranında bir büyüme sağladı. Brüt kâr seviyesini geçen seneye göre %26 arttıran şirket, FAVÖK seviyesinde de geçen seneye göre %52 artışla 105,5M TL'lik büyüklüğe ulaştı.

shutterstock_529462411-kopya

Küresel lastik sektörü, otomotivdeki olumlu gelişmelere paralel olarak potansiyelini gerçekleştiriyor. Son 5 yılda %13 büyüyen sektör, 2017 yılını  %3,1 oranında büyüme ve 1,86 milyar satış adedi ile kapattı. Bu büyümenin, bölgesel dalgalanmalar olmakla birlikte, toplamda devam edeceği öngörülüyor. Gelecek 5 yılda küresel lastik pazarı satış adetlerinin 2 milyarın üzerine çıkmasını bekleniyor.

Pazarda bu gelişmelerle, “sürücülerin toplam yolculuk tecrübesinin yenilik lideri” olarak, müşterilerinin yolculuğunu lastiğin ötesinde hizmetlerle zenginleştirmek için yeni atılımlar içinde olduklarına değinen Brisa CEO'su Cevdet Alemdar; “Türkiye lastik sektörü liderliğimizi bu yıl ileri taşımaya  kararlıyız. Rekabetin her geçen gün arttığı uluslararası ve ulusal pazarda insana yakınlığımızla, yenilikçiliğimizle, teknolojimizle ve dengeli finansal  yapımızla istikrarlı bir şekilde büyüyoruz.

shutterstock_551348494-kopya

Uluslararası alanda; Lassa markamız ile ihracat rekoru kırdık. Bu da küresel ölçekte tercih edilirliğimizi ve başarımızı kanıtlıyor. Bazı segmentlerde  %10'lara varan oranlarda daralan Avrupa pazarında, çift haneli büyüme kaydettik. Böylece yıl sonunda ihracat hedeflerimize ulaşmak için önemli başarılar elde ettik.

Ülkemizde de; Brisa liderliğini de güçlendirmeye devam ediyor. Yolculuğun yeniden keşfedilmesi yolunda, Ar-Ge'mizi, dijital dönüşümü ve lastik ötesi hizmet yeniliklerini üç temel önceliğimiz olarak belirledik. Yenilik liderliği bizim için sektörde oyunun kurallarını değiştiren şekilde müşterilerimize değer katmaktır. 2017 yılında topluma ve müşterilerimize yakın olmak için başlattığımız saha çalışmalarımız hızla meyvelerini veriyor. Kuvvetli bayi teşkilatımız, sağlam iş birliklerimiz, dijital dönüşümü içeren yenilikçi hizmetlerimiz, artan Ar-Ge ve üretim gücümüz ile 2018 yılı ilk çeyrek döneminde net satış gelirlerimizi bir önceki seneye kıyasla %47 oranında artırma başarısı gösterdik. Hedefimiz, hem toplam satış gelirlerimizde hem de ihracatımızda büyümeyi sürdürülebilir kılarak pazarda yalnızca kalitede ve büyüklükte değil, yenilikte de liderliğimizi ilerletmektir” dedi.

1525255727_brisa_ceo_cevdetalemdar2-kopya

2018 yılının ilk çeyrek döneminde, Türkiye yenileme kanalı lastik pazarında, hem pazar hem Brisa satışları yıla güçlü bir performansla başladı. Kış döneminde, hava sıcaklıklarının mevsimin üstünde seyretmesi nedeniyle yaz lastikleri segmentinde büyüme kaydedilmesinin etkisi ile binek ve hafif ticari araç lastikleri pazarında bir önceki döneme kıyasla çift haneli bir büyüme gözlendi. Bu ortamda Brisa; Bridgestone, Lassa, Dayton  markaları ile hem tüketici ürünleri hem de ticari araç lastikleri segmentlerinde pazarın üzerinde üstün bir performans gösterdi ve pazar payı kazandı.

6662’ye SOZCU yaz gönder, reklamsız sözcü plus’a anında abone ol. (Türkiye'den)

Son güncelleme: android-time 13:3502.05.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more