Sözcü Plus Giriş

CarrefourSA, “Arı Varsa Hayat Var” projesini başlattı

Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA, teknik arıcılığı destekleyerek yerel üretime katkı sağlamak, tüketicilerine doğru ve kaliteli bal sunmak amacıyla Arı Varsa Hayat Var projesini başlattı. Proje kapsamında ürün güvenliği ve izlenebilirliği sağlanmış doğru ve kaliteli ballar, CarrefourSA reyonlarındaki yerlerini aldı.

Güncellenme: 13:42, 26/04/2018
CarrefourSA, “Arı Varsa Hayat Var” projesini başlattı

CarrefourSA Gıda Kategori Genel Müdür Yardımcısı Ayşin Işıkgece, Arı Varsa Hayat Var Projesi'ne ilişkin olarak şunları söyledi: “Reyonlarımıza doğru ve kaliteli bal getirebilmek amacıyla Adana, Ardahan ve Kars'ta 40'ı kadın olmak üzere 200 arıcıya toplam 20 gün teorik ve pratik eğitimler verdik. Eğitimlerin yanı sıra reyonlarımızda bulunan balları testlere tabi tuttuk ve bal ürün grubunda kalite kontrol mekanizmamızı güçlendirdik.”

Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki CarrefourSA, arıcılık ve bal üreticiliğinde verdiği eğitimlerle kovan verimliliğini artırarak yerel üretime destek vermek ve arıcılık mesleğini gelecek nesillere taşımak amacıyla Arı Varsa Hayat Var Projesi'ni başlattı. Arı Varsa Hayat Var projesi çerçevesinde kadın arıcıların sayısı artırılarak istihdama katkı sağlanırken ürün güvenliği ve izlenebilirliği sağlanmış doğru ve kaliteli ballar, tüketicilerle buluşuyor.
“Arı Varsa Hayat Var” projesinin detayları CarrefourSA Gıda Kategori Genel Müdür Yardımcısı Ayşin Işıkgece ile Prof. Dr. Muhsin Doğaroğlu'nun katılımıyla 26 Nisan 2018, Perşembe günü CarrefourSA'nın İstinye'deki Hipermarketinde düzenlenen toplantıyla kamuoyuna duyuruldu.

PROJE ADANA, ARDAHAN VE KARS’TA BAŞLADI

Türkiye'nin dünya ballı bitkiler florasının yüzde 75'in sahip bir ülke olduğunu ve Avrupa ülkelerinde bulunan yaklaşık 11 bin 500 çiçekli bitki türünün 9 binden fazlasının Türkiye'de bulunduğunu belirterek konuşmasına başlayan CarrefourSA Gıda Kategori Genel Müdür Yardımcısı Ayşin Işıkgece, şunları dile getirdi: “Dünyada bilinen 22 arı ırkının beşine ev sahipliği yapan Anadolu, sahip olduğu flora ile de binlerce yıldır bal denince akla gelen sayılı coğrafyalardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Bu çerçevede ülkemizde arı ırkının devamını sağlamak ve kaliteli balın üretimini desteklemek amacıyla Adana, Ardahan ve Kars'ta “Arı Varsa Hayat Var” projesini başlattık. Proje kapsamında öncelikle Adana'yı seçtik çünkü Adana'da doğan, Adanalı bir marka olan Sabancı Holding'in perakende markasıyız. Bir diğer tercihimiz Ardahan oldu. Çünkü Ardahan Balı, ülkemizde coğrafi işaret tesciline sahip nadir ballardan biri olarak karşımıza çıkıyor.  Kars ise sahip olduğu zengin bitki örtüsü ve dünyanın sayılı ana ırklarından biri olan Kafkas Arı Irkı'na ev sahipliği yapmasıyla doğru ve kaliteli bal için uygun şartlara sahip illerin başında geliyor. Özellikle Ardahan ve Kars'taki faaliyetlerimizle başta kırsal kalkınmaya, dolayısıyla da sürdürülebilir tarıma destek oluyoruz. Biyoçeşitliliği koruyarak işlenmeyen tarım alanlarının değerlendirilmesini sağlıyoruz. Böylelikle bölgeyi hareketlendirerek kalkınmasına katkı sağlayacağız, yeni istihdam imkânları oluşturularak bölgeye olan talebi artıracağız. Proje kapsamında bir sonraki adımımız dünya çam balının yüzde 80'inin üretildiği Muğla olacak. Böylelikle toplam bal üretimi 114 bin ton olan ve yıllık 2 milyar TL ciroya sahip ülkemizde dört koldan hem bal üretimini verimli hale getirerek artıracağız hem de zamanla yurt dışındaki Carrefour marketlerine Türk balı ihraç edebilir bir duruma geleceğiz.”

“BU YIL 450 TON BAL SATIP 16 MİLYON TL CİRO HEDEFLİYORUZ”

Arı Varsa Hayat Var projesi kapsamında tüketicilere doğru ve kaliteli bal sunmak amacıyla Adana, Ardahan ve Kars'ta 40'ı kadın olmak üzere 200 arıcıya toplam 20 gün teorik ve pratik eğitimler verdiklerini dile getiren Ayşin Işıkgece, şöyle konuştu: “Ülkemizde arıcılık ve bal üreticiliği ile uğraşanların yaş ortalaması 50'nin üzerinde olduğu için bu mesleği genç nesillere aktarmak amacıyla eğitim verdiğimiz arıcıların 18 – 45 yaş arasında, Arıcılar Birliği'ne bağlı ve en az 30 adet kovanları olmasına dikkat ettik. Daha çok erkek ağırlıklı bir meslek kolu olan arıcılık ve bal üreticiliğinde hem kadın istihdamını artırmak hem de balın yanı sıra polen – propolis – arı sütü gibi katma değerli ürünlerle daha fazla gelir elde edebilmelerini sağlamak amacıyla çalıştığımız arıcıların eşli olarak projeye katılmasına ya da arıcıların kadın olmasına önem verdik. Bir yandan eğitimler devam ederken diğer yandan da reyonlarımızdaki balları testlere tabi tuttuk. Bal ürünlerine dair kalite kontrol mekanizmamızı güçlendirdik. Bal üretiminin verimliliğini ve insan sağlığını gözeterek reyonlarımızda doğru ve kaliteli ballara yer veriyoruz. CarrefourSA olarak bu yıl toplam 450 ton bal satmayı ve 16 milyon TL ciro elde etmeyi hedefliyoruz. Hedeflediğimiz satış miktarının 160 ton ve 6 milyon TL cirosunun Carrefour markalı ballarımızdan elde edeceğimizi düşünüyoruz.”

ARILAR OLMAZSA YALNIZCA 4 YIL ÖMRÜMÜZ KALIYOR

İnsanlık tarihinin başlangıcından bu yana arıcılık ve bal üreticiliği faaliyetlerinin gerçekleştirildiğini, arı ırkının yaşamına devam etmesinin doğanın ve dolayısıyla da dünyanın devamlılığı için anahtar bir rol oynadığının altını çizen CarrefourSA Gıda Kategori Genel Müdür Yardımcısı Ayşin Işıkgece, sözlerini şöyle tamamladı: “Bilim insanı Albert Einstein'ın da belirttiği üzere arıların yeryüzünden kaybolmasıyla insanlığın yalnızca dört yıl ömrünün kalacağını unutmayalım.” Muhsin Doğaroğlu: “Türkiye'de Kişi Başı Bal Tüketimi, 1,3 kg ile AB Ülkelerinin İki Katı” Prof. Dr. Muhsin Doğaroğlu da konuşmasında Türkiye'de arıcılık ve bal üreticiliği sektörüne ilişkin rakamlar ile CarrefourSA'nın Arı Varsa Hayat Var projesi kapsamında arıcılara verilen eğitimler ve balda doğru bilinen yanlışlara değindi.