Sözcü Plus Giriş

Devler çocuk sağlığı için bir araya geldi

Türkiye’nin önde gelen 11 gıda ve içecek firması, beslenme kriterlerine uymayan ürünlerin reklamına izin vermeyecek. Firmalar, bu amaçla bir taahhüt imzaladı.

Mehtap ÖZCAN ERTÜRK
Güncellenme: 08:22, 22/02/2018
Devler çocuk sağlığı için bir araya geldi

İzleyici kitlesi yüzde 35 ve üstü oranında 12 yaş altındaki çocuklar olan tüm mecralardaki reklam ve pazarlama çalışmalarına ‘öz denetim' mekanizması geliyor. Coca Cola, Danone, Eti, Ferrero Türkiye, Mars Gıda, Mondelez International, Nestle, PepsiCo, Uludağ İçecek, Unilever ve Yıldız Holding çocuklara sağlıklı hayat alışkanlıkları kazandırılması ve bu alışkanlıkların toplum genelinde yaygınlaştırılması amacıyla birlikte hareket etme kararı aldı. Reklamverenler Derneği'nin Sorumlu Reklamcılık Yürütme Kurulu'nda yer alan yerel ve çok uluslu 11 firma, çocuklara sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırılması ve bu alışkanlıkların toplum genelinde yaygınlaştırılması amacıyla “Ulusal Gıda ve İçecek İttifakı – Türkiye Taahhüdü”nü imzaladılar.

ÖZ DENETİMLE SAĞLANACAK

Bu imza ile toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde önemli bir işbirliğinin adımı da atılmış oldu. Bu taahhüt kapsamında, artık Türkiye'de izleyici kitlesi yüzde 35 ve üstü oranında 12 yaş altındaki çocuklar olan tüm mecralardaki reklam ve pazarlama çalışmalarında, ortak beslenme kriterlerine uygun olmayan ürünlerin reklamı yapılmayacak, aşırı tüketim özendirilmeyecek, yeterli ve dengeli beslenme ile aktif yaşam şeklinin önemine vurgu yapılarak mevcut ürünlerin formülasyonları geliştirilecek. Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, “Şirketler daha önce bireysel olarak almış oldukları tedbirleri şimdi topluma yaygınlaştırmayı amaçlıyor” dedi.

YÜZDE 58'İ KONTROLDE

Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Murat Zengin ise, bu kriterleri uzun süredir uygulayan imzacı 11 firmanın gıda ve içecek reklam pastasının yüzde 58'ini oluşturduğuna dikkat çekti. Zengin, “Dolayısıyla yüzde 58'inin kontrol altında olduğu iyi bir noktadan başlıyoruz. Firma sayısını kısa sürede 25'e çıkarmayı amaçlıyoruz. Bu sayede reklam pastasının yüzde 85'i kontrol altında olacak” diye konuştu.

YEREL ŞİRKETLERİN KATILIMI ÖNEMLİ 

Sorumlu Reklamcılık Yürütme Kurulu Sözcüsü Ebru Şenel Erim, başlatılan bu gönüllü sorumluluğun kapsamının gelecekte daha fazla yerel şirketin de katılımıyla genişlemesini hedeflediklerini söyledi. Erim, “2007 yılında imzalanan Avrupa Birliği Taahhüdü doğrultusunda, çocukların ortak beslenme kriterlerine uygun olmayan ürünlerin reklamına maruz kalma oranının, 2016 yılı bağımsız denetim raporuna göre, tüm programlarda yüzde 48, çocuk programlarında ise yüzde 83 oranında azaldığı ölçümleniyor” dedi.