Tekirdağ limanı 1997 yılında özelleştirildi ve özel bir firmaya 30 yıllığına kiralandı. Firma limanı genişletip yeni tesisler yaptı. Ancak Maliye Bakanlığı ‘’Bu tesisleri yaparken izin almadı’’ diyerek şirkete ceza uyguladı. Limana yanaşan her gemi için de ceza kesilmeye başlandı.

Şirket de 2012 yılında süresi dolmamasına rağmen ‘’Bu şartlarda çalışamayız’’ diyerek limanı iade etti. Devlet iade sözleşmesine sulh ve yargıya gitmeme yönünde madde koymayınca şirket de, yaptığı harcamalar için dava açtı, faizi ile birlikte 100 milyon lira kazandı. TDİ Genel Müdürü şirketle sulh arayışı içinde olduklarını belirtirken, CHP Tekirdağ Milletvekili Emre Köprülü, devir protokolüne, ‘’Dava hakkı yoktur’’ biçiminde bir hüküm konmadığı için, devletin zarara uğratıldığını söyledi.

GERİ VERDİ


Meclis KİT Komisyonu’nda, Türkiye Denizcilik İşletmeleri denetim raporları görüşülürken Tekirdağ limanı konusu gündeme geldi. Akport firması, Tekirdağ Limanı’nın işletmesini 1997’de 30 yıllığına kiraladı ve 110 bin metrekarelik alanında dolgu yaptı. Ancak proje onayı alınmadı. Bakanlık da dolgu yapılan alana izin vermeyince firma 2012 yılında limanı iade etti.

Daha sonra firma limana yaptığı yatırımları gerekçe göstererek dava açtı. TDİ için ‘sebepsiz zengin oldu’ gerekçesiyle açılan iki ayrı davada yaklaşık 60.5 milyon liraya hükmedildi. Temyiz aşamasındaki davada firmanın alacağının faiziyle birlikte 100 milyonu buldu.

TDİ Genel Müdürü Mehmet Ali Yığcı, şirketin alacağıyla ilgili sulh aşamasında olduklarını açıkladı. Firmanın hakem heyetinden 88 milyon istediğini, buna karşılık 59 milyona hükmedildiğini söyleyen Yığcı, “ 59 milyon lira, aradan geçen sürede faizi ile birlikte 95 milyon lira oldu. Sulh görüşmeleri ya da Yargıtay sonucuna göre devam edeceğiz” dedi. Öte yandan Tekirdağ Limanı, özelleştirme yoluyla 347 milyona başka bir firmaya verildi. Yer tesliminin henüz yapılmadığı açıklandı.