Reklamsız Sözcü

Enflasyondan kaçan market markasına koştu

Yüksek enflasyon karşısında alışveriş sepetini değiştiren tüketici, çay, deterjan gibi ürünlerde fiyatı daha ucuz olanları tercih etmeye başladı.

Sayime BAŞÇI
android-time 09:35 7 Temmuz 2018
Enflasyondan kaçan market markasına koştu
Yüksek enflasyon karşısında alışveriş sepetini değiştiren tüketici, çay, deterjan gibi ürünlerde fiyatı daha ucuz olanları tercih etmeye başladı.

Her ay yeni bir rekor tazeleyen enflasyon rakamları ile katlanarak artan gıda fiyatları, tüketicinin alışveriş sepetini ucuz ürünlerle doldurdu. Haziran ayında yüzde 19'lara dayanan gıda enflasyonu ve 5 TL'yi aşan patates soğan fiyatları gündeme yerleşirken, alışverişlerde zincir marketlerin kendi markalarıyla ürettiği uygun fiyatlı ürünlerle kooperatif üretimleri öne çıktı. 3 yıl önce toplam satışlarının yüzde 5'ini oluşturan çiftçi kooperatiflerinin ürünleri ile özel markalı ürünlerin (private label) yüzde 8'e ulaştığına işaret eden Carrefoursa Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, enflasyondaki artış trendi ile birlikte 5 yıl içinde toplam satışların yaklaşık yüzde 20'sinin uygun fiyatı ile öne çıkan bu kategorilerden oluşacağına dikkat çekti.

KAMPANYALI ÜRÜN REVAÇTA

Yeni yatırımlarını aktarmak üzere düzenlenen basın toplantısında piyasaya ilişkin de değerlendirmelere yer veren Kartallıoğlu, son dönemlerde özellikle hızlı tüketim ürünlerinde marketlerin kendi markaları ile yaptığı yatırımlarla öne çıktığını dile getirdi. Özellikle çay, deterjan gibi ürünlerde ucuza doğru bir kayış olduğuna dikkat çeken Kartallıoğlu, “Zincir marketler olarak enflasyonu parça parça yansıtıyoruz. Tüketici kampanyalı ürün alıyor. Tüketicinin sepetine daha çok ürün sokmaya, tüketiciyi tasarrufla buluşturmaya çalışıyoruz” değerlendirmesini yaptı. Yüksek enflasyona rağmen perakende fiyatlarının son 5 yılda manşet enflasyonun en az 2-3 puan altında bir fiyatlamaya gittiğini kaydeden Kartallıoğlu, Türkiye'de tasarrufun öne çıktığı ortamda zincir marketlerin önemli bir fiyat avantajı yarattığını kaydetti. Patates fiyatı 5 TL'ye çıktı biz 2.99 TL'den satıyoruz. Bunun için belli bir volüme ihtiyaç var. Ulusal zincirler tüketicinin kalitesi ve sıhhati için önemli ve buradaki rolü yerine getiriyor” diye konuşan Kartallıoğlu, enflasyonla mücadelede önemli bir rol üstlendiklerine işaret etti.

Kartallıoğlu, bu noktada perakende sektöründe kâr marjlarının daraldığını ancak yerel üreticilerle daha fazla işbirliğine gittiklerini kaydederek, Carrefoursa olarak Türkiye genelinde 5 bin tedarikçi ile çalıştıklarını dile getirdi.

YATIRIM SAHİLLERE

CARREFOURSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, özellikle Ege ve Akdeniz bölgesi başta olmak üzere yatırımlarını artıracaklarını dile getirerek, son 12 ayda bu bölgede 53 Türkiye genelinde ise 200 mağazayı yenilediklerini kaydetti. Türkiye genelindeki 615 mağazanın yüzde 30'unu yenilediklerini aktaran Kartallıoğlu, 120 milyon TL'lik yatırım yaptıklarını açıkladı. Kartallıoğlu, “Carrefoursa hipermarket olarak Türkiye'de açıldı ama ciromuzun yüzde 79'u süper mini formatlarımızdan sağlanmış durumda. Biz hipermarketlerimizde hâlâ önemli oranda ciro artışı öngörüyoruz. Türkiye'de özellikle indirim mağazalarının yaygınlaşması ile hipermarketlerin pazar payı da düşüyor. Hipermarkete inanıyoruz, onları koruyoruz ama genişleme yatırımlarımızı süpermarket kanalımıza yapıyoruz. Bu yıl 40'a yakın mağaza açıyoruz” bilgisini verdi.

6662’ye SOZCU yaz gönder, reklamsız sözcü plus’a anında abone ol. (Türkiye'den)

Son güncelleme: android-time 09:3807.07.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more