Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi tarafından bu yıl 10-12 Ekim tarihleri arasında dördüncüsü düzenlenen Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu'nda raylı sistemler alanında ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik gelişmeler, üretim, güvenlik, test ve standartları konuları masaya yatırıldı.

Foto: DHA Foto: DHA


Hamit Çepni Konferans Salonu'nda düzenlenen sempozyumda konuşan Kardemir Genel Müdürü Ercüment Ünal, raylı sistemler pazarında her yıl yaklaşık yüzde 2,6 oranında yıllık büyüme gerçekleştiğini söyledi. Ünal, "Dünyada bu sektörün en büyük ölçekli firması olan Çin'in CRRC firmasının yıllık geliri 29 milyar euro'dan fazladır. Ülkemizde raylı sistemlerin pazar büyüklüğü mevcut ve devam eden yatırımlar kapsamında sürekli artmakta olup, 2013-2017 yılları arasında sadece raylı sistemlere ayrılan kamu bütçesi 71 milyar Türk Lirası olmuştur" dedi.

Foto: İHA Foto: İHA


HEDEF 25 BİN KİLOMETRE 

Kardemir'in Türkiye'nin ilk Türk demirini üreten ve ray üretiminde Türkiye'nin tek milli markası olduğunu belirten Ünal, "Türkiye'nin mevcut demir yolu ağı 12 bin 532 kilometredir. 2023 planımıza baktığımızda demir yolu ağımızın 25 bin kilometreye çıkarılması hedefleniyor. Raylı sistemlerde özellikle Kardemir rayının da kullanıldığı ağın 2 misline çıkması hedeflendiği yerde, bunun üstünde hareket eden araçlar ve burada kurulacak sinyalizasyon sistemini dikkate alırsak Türkiye'yi bir kez daha inşa ediyoruz demektir. İnşa edilmesi planlanan projelerin 7 bin 589 kilometresi proje ve ihale aşamasında, 2 bin 650 kilometrelik ise yeni bir ağ ilavemiz olacak. Krizden etkilenmeyen bir sektör. 7 bin 589 kilometre dediğimiz kısımda, biz bu ray siparişlerini de Nisan ayında aldık. Nisan ayında bizim gelecek sene Nisan'a kadar bir yıllık siparişimiz belliydi. Dolayısıyla sektörde, piyasalarda, dövizde ne olursa olsun hiçbir şekilde etkilenmeyen bir sektör var" diye konuştu.