Sözcü Plus Giriş

Hem arıyor hem para kesiyorlar

Cep telefonuyla arayarak kredi satmak isteyen şirketle görüşme yapan A.C'nin telefon faturasına 60 TL yansıtıldı. Durumu fark eden müşteri defalarca operatörünü arayarak para iadesini aldı. Hukukçular böyle bir durumla karşılaşılması durumunda Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulması gerektiğini söylüyor. Ücret iadesini gerçekleştiren şirket ise kişiye telefon görüşmesinden önce ücret kesileceği bilgisinin verildiğini, hattı müşterinin kendisinin aradığını fakat yine de ücretin iade edildiği belirtiliyor.

Can MUMAY
Güncellenme: 10:01, 26/05/2018
Hem arıyor hem para kesiyorlar

Cep telefonu dolandırıcılığında yeni bir safhaya geçildi. A.C. isimli bir vatandaşı cep telefonundan arayan bir finansman şirketi kişinin krediye ihtiyacı olup olmadığını sordu. A.C. kredi istemediğini belirterek telefonu kapattı. Bu telefon görüşmesinden birkaç gün sonra şirket tekrar A.C'yi cep telefonundan aradı.

UĞRAŞINCA ÜCRET İADE EDİLDİ

Bu iki görüşme için A.C.'nin telefon faturasına 60 TL ücret yansıtıldı. Şahıs telefon faturasını görünce operatörüne itiraz etti. Aldığı cevap ise ‘bir servise üye olmuşsunuz' oldu. Bu cevabın ardından operatörlerden aldıkları numaraları üçüncü şirketlere pazarlayan Telcocat isimli şirket A.C'ye ulaştı. Yapılanın bir hata olduğunu belirterek 60 TL'yi hesaba iade etti.

GERİ DÖNÜŞ YAPILMADI

A.C. cep telefonuna ücretin iade edilmesi için pek çok defa abonesi ile görüşerek para iadesini alabildiğini söyledi. Faturasına yansıtılan bedelleri herkesin göremeyebileceğini söyleyen müşteri insanları dikkatli olmaları konusunda uyardı.

‘BİLGİ VERİLDİ, PARA İADESİ YAPILDI’

Telcocat’ten sozcu.com.tr’ye yapılan açıklamada A.C.’nin cep telefonu ile söz konusu hattı geri aradığı ve görüştüğü görüşme başlangıcında kendisine ücret kesileceği bilgisinin verildiği belirtildi. Şirket açıklamasında şu ifadeleri kullandı: Aslında tüketici aradığı numaranın katma değerli olduğunu bilmekte ve hatta kalmaktadır. Fakat aradığı numaradan yeterli ve istediği gibi hizmet alamadığını düşünen tüketici şikayetini operatöre iletmiş ve gecikmeksizin kendisi şirket vekili ile görüştürülerek, hesap numarasına 40 TL iade aynı gün yapılmıştır.

‘RIZA ALMAK GEREKİYOR’

Avukat Cenk Söbe tüketicinin yaşadığının bir mağduriyet olduğunu söylerken ‘rıza’ olmayan bir ticari ilişki olduğu için ücret talep edilemeyeceğini söyledi. Söbe sozcu.com.tr’ye yaptığı açıklamada, “Tüketici hukukuna göre rıza almak gerekiyor. Hem bu hizmeti almıyorsun, hem de para istiyorsun. Bu dolandırıcılığa bile girebilir” diyor. Söbe kişilerin başına böyle bir durum gelmesi durumunda Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmaları gerektiğini söyledi.

‘İNTERNETTEN DE BAŞVURU YAPILABİLİR’

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise operatörlerin kişilerin bir servise üye olduğunu ispat etme yükümlülüğü olduğunu belirtiyor, Ağaoğlu sozcu.com.tr’ye yaptığı açıklamada, “Kara listede olanları da arıyorlar. Size uygun kredi çıkartırız diye. Ücret yansıtılması yasal değil. Tüketici hakem heyetlerine gidilsin internet üzerinden de başvuru yapılabilir” diyor.

İlginizi Çekebilir1 Milyon lira vurgun yapan telefon dolandırıcılığı çetesi çökertildi1 Milyon lira vurgun yapan telefon dolandırıcılığı çetesi çökertildi
Yayınlanma Tarihi:11:16,