İkamet değişikliği bildirimi yasal bir zorunluluktur. İkamet adresinizi değiştirdiğinizde bu işlemi mutlaka yapmak zorundasınız. Eğer ikamet değişikliği bildirilmezse ceza ödemek zorunda kalacağınızı unutmayın. Peki ikamet değişikliği nasıl yapılır? İkamet değişikliği yapılan yerler neresidir? İkamet değişikliğinde istenen belgeler ve daha fazlası için haberimizi okumanız faydalı olacaktır...

İKAMET DEĞİŞİKLİĞİ NEREDEN YAPILIR?

İkamet değişikliği yapmak için yapılması gerekenler iki şekilde olabilmektedir.

- Bağlı bulunduğunuz Nüfus Müdürlüğüne müracaat etmek. Bunun için de öncelikle adresinizin bağlı olduğu Nüfus Müdürlüğünü http://adres.nvi.gov.tr internet adresinden sorgulama yaparak öğrenmek.

- E devlet sistemi üzerinden e imza ile yapmak.

E DEVLET SİSTEMİNDE ADRES DEĞİŞİKLİĞİ NASIL YAPILIR?

2007 yılından itibaren Türkiye'de yaşayan bütün vatandaşların, ikamet ettikleri adresler veri tabanına kaydediliyor. İkamet değişikliği işleminin e devlet sistemi üzerinden yapılabilmesi için mobil imzanız ya da elektronik imzanızın bulunması gereklidir. Yani bunlar olmadan adres değişikliği yapabilmeniz mümkün değildir. Mobil imza ve elektronik imza anlaşmalı kurumlardan alınabilen maliyeti yüksek ve vakit alan bir işlem. (noter tasdikli belge, aylık veya yıllık ücret, şahsi başvuru gibi) E devlet sistemi üzerinden sadece ikamet belgesi alabileceğinizi unutmayın!
[old_news_related_template title="Tapu parsel sorgulama nasıl yapılır? Parsel sorgulama ekranı..." desc="Tapu parsel sorgulamasının yapılması arazi sahibi ve arazi alacak kişiler için oldukça merak edilen konuların başında geliyor. E-Devlet uygulaması üzerinden yapılan Tapu Parsel Sorgulama 2018, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sayfası üzerinden de yapılabiliyor. Peki Tapu Parsel Sorgulama 2018 nasıl yapılır? İşte haberimiz..." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/04/iecrop/tapu_kadastro_nedir__880_487_16_9_1522910454.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/tapu-parsel-sorgulama-nasil-yapilir-parsel-sorgulama-ekrani-2331005/"]
İKAMET DEĞİŞİKLİĞİ YAPARKEN İSTENEN BELGELER...

Nüfus Müdürlüklerine ikamet adresinizi değiştirdiğiniz zaman yaptığınız başvuruda; beyanda bulunduğunuz adreste bulunan konut/evde size ait fatura, elektrik, su, telefon, doğalgaz abonelik sözleşmesi ya da kira sözleşmesi gibi geçerli evrakları yanınızda götürmelisiniz. Beyan edilen adres boş bir konut ise herhangi bir belge istenmemektedir. Nüfus Müdürlüğünden ikamet değişikliğinin ardından verilen belgeyi mahalle muhtarına bildirmek zorunlu bir işlem değildir.

Eğer ikametinizi birlikte oturma gerekçesiyle değiştiriyorsanız; yapmanız gereken birlikte oturacağınız kişi ile birlikte müracaat etmek. Bunun söz konusu olmadığı durumlarda, apartman ya da site yöneticisi, muhtar tarafından birlikte oturulduğuna dair yazılı beyan ibraz edilmelidir.

İKAMET DEĞİŞİKLİĞİ BİLDİRİM SÜRESİ VE CEZASI

İkametinizi değiştirdiğiniz takdirde bunu 20 iş günü içerisinde bildirmek zorunludur. Değişiklik bildirimi yapmayanlara idari para cezası uygulanır. Fakat her türlü afet, gasp hırsızlık, yangın ve terör nedeniyle bu bildirimlerin yapılamaması hallerinde bu ceza uygulanmaz. Bu süre zarfında bildirimde bulunmayanlara 50 TL ceza kesilir. Aykırı bildirimin cezası da 1000 TL'dir.
[old_news_related_template title="e Devlet şifresi nasıl alınır? e-Devlet şifremi unuttum ne yapmalıyım? Yeniden şifre alma..." desc="Vatandaşların Devlet hizmetlerine online erişim imkanı sağlayan e-devlet şifresi PTT üzerinden alınabileceği gibi mobil bankacılık, mobil imza gibi yöntemlerle de alınarak e-devlet giriş yapılabiliyor. e-Devlet için nasıl şifre alınır?, e-Devlet şifremi unuttum ne yapmalıyım? Yeniden şifre alma. İşte cevapları..." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/04/iecrop/e-devlet-1_16_9_1518755347_16_9_1519287443_16_9_1520311119_16_9_1521621191_16_9_1522738335.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/e-devlet-sifresi-nasil-alinir-e-devlet-sifremi-unuttum-ne-yapmaliyim-yeniden-sifre-alma-2326915/"]