ÖTV ve MTV’deki değişikliklerin satışlarınıza bir yansıması oldu mu? Hurda yasası hakkında beklentileriniz ne yönde “Fiat” olarak?

ÖTV’nin 2016’daki artışı o yıl hissettik, özellikle ilk aylarda. Şuanda konuşulan ve bugünlerde yasalaşmasını beklediğimiz hurda yasası 6 yaş ve üstü araçlar için ki piyasada önemli miktarda var bu yüzden bir hareket getirmesini bekliyoruz.

foto2vi-kopya

2017 yılı sektör ve Fiat için güzel bir yıl oldu. Egea’nın satış rakamları liderliği getirdi. Bu durum sizin beklediğiniz birşey miydi?

Hem istediğimiz gibi hem de beklediğimiz bir yıl oldu. 2016 yılında da satış anlamında liderdik, 2017’de de liderliği aldık. 2015 yılının sonlarına doğru Egea tanıtılmıştı, lansmana kadar olan süreci de kısaca hatırlarsak Tofaş’ın tarihinin bir ustalık eseri diye nitelendirebiliriz. Hem üretim kapasitesi artışı hem ihracat rekoru hem de iç pazarda Fiat’ın güçlenmesine sebep oldu. İyi başladı ve iyi devam etti.

2018 yılında da geçen yıl olduğu gibi bir liderlik bekliyor musunuz? Sizce ilk üç ay olarak düşünürsek bugünü ilk çeyreği nasıl değerlendirirsiniz?

İlk iki ayı düşündüğümüzde geçen yılla paraleller. Sadece ticari araç satışları biraz daha düşük ve otomobil biraz daha yüksek. Geçen yıla göre baktığımızda kur farkından dolayı bu yıl büyük bir artış oldu fiyatlarda, buna rağmen sektörün potansiyelinin devam ettiğini görüyoruz. Mart ayı beklentimizde 70-75 bin civarında. Son 10 yıllık otomotiv pazarı değerlendirmesi yaptığımızda hep 800-900 bin civarında satış rakamları elde ediliyordu. Son 2-3 senede ise 1 milyonu zorlayan bir pazarımız oldu. Ağır vasıtaları da eklediğimizde bu 1 milyonu geçiyor. Bizde bu trendin bu yılda devam etmesini bekliyoruz.

Egea Seni Piste Çağırıyor" projesiyle alakalı bizlere ne diyebilirsiniz?

Geçen sene başladık ve 8 ilde 16 bayi katılımıyla yaklaşık 1200 kişiyle yılı kapattık. Bu sene Mart ayında başladık ilk Düzce’de yaptık. Önümüzde Çanakkale ve Kayseri var. Bu senede 20 il 2000 kişiye ulaşma hedefimiz var. Akdeniz, Anadolu, Ege ve Karadeniz bölgelerinde Ekim ayının sonuna kadar her hafta sonu bir programımız var. Amacımız hem Fiat motor sporları ekibiyle bayilerimizi buluşturmak hem bir eğitim hem de bir heyecan yaşıyoruz, ekibimize yaşatıyoruz.

foto3vi-kopya

Fiorino ve Doblo modellerine eklenen 1.4 litrelik benzinli motor, dizel motorların çevreye verdiği zarardan kaynaklı olarak mı geldi? Bu motora sahip olan ticari modellerde LPG dönüşümü sunacak mısınız?

Fiorino’da geçen yıl başladık Ağustos ayı gibi ve LPG dönüşümü de var. Dizel motor versiyonu olarak Fiorino’da 1.3 Multijet, Doblo’da ise hem 1.3 hem 1.6 Multijet motorlarımız bulunuyor. Satışlarda dizel yine daha fazla satış yapıyor. Fiorino’nun benzinli motora ulaşmasındaki en temel sebebimiz en ulaşılabilir araç olma unvanına kavuşmasıydı ve 43 bin tl’den çıkış yaptık ve 2018’de de 50 bin TL’nin altında fiyata sahip. Fiorino ve Doblo’ya birlikte baktığınızda segment liderliği  pozisyonundalar ve sektörde de öncü roldeler. Bu araçları tercih edenlerin tüm ihtiyaçlarına cevap verebiliyorlar. Aynı sistemi bu yıl Doblo 1.4 ile de yapmayı hedefliyoruz.

2017 yılında fabrikadaki üretim adetinden, fabrikanın başarısından ve ihracat rakamlarından bahseder misiniz?

Üretim rekoru kırdığımız bir yıl oldu özellikle 2016 ve 2017 yıllarında, 400 bin adete yakın üretim gerçekleştirdik. 1 günde 1500 araç üretiliyor fabrikada bunun yaklaşık yüzde 70-75’ini ihraç ediyoruz. Bu ihracatın en önemli durumu ülke ekonomisine olan katkımız bu da yaklaşık 1 milyar dolara yakındır! Bunun iç pazara etkisi de ülkemizde satılan araçların yüzde 90-93’ünü Bursa’da üretiyoruz. Egea’nın yanı sıra geçen yıl Linea, bu yıl Doblo ve Fiorino gibi modellerimiz de Bursa’daki fabrikamızda üretiliyor ve hepside kendi segmentinde ya lider ya da ikinci, üçüncü sırada. Bu açıdan da fabrikanın başarısı bizi ürün geliştirme ve iç pazarla entegrasyonu olarak mutlu ediyor.

30nisanaltanaytacgraf