Sözcü Plus Giriş

Mağazaları ferahlatıp sepeti büyüttü

Perakende sektörünün önde gelen markalarından Boyner, ortalama 4 bin metrekare büyüklüğünde olan mağazalarında önce alanı sonra kârı yükseltecek.

Sayime BAŞÇI
Güncellenme: 09:34, 08/02/2018
Mağazaları ferahlatıp sepeti büyüttü

Perakende sektöründe ‘multibrand' olarak adlandırılan ve farklı markaları tek mağazada toplayan yapılarda tüketicinin artık daha fazla ürün çeşidi ve daha ferah bir ortam görmek istediğini kaydeden Boyner Genel Müdürü Bülent Başaran, artık 4 bin metrekareler yerine 6 bin metrekare ve üstü mağazalar açtıklarını kaydetti. 2017'de 8 yeni mağazaya imza attıklarını aktaran Başaran, büyük metrekarelerle tüketicilerin mağazalarda yüzde 25 daha fazla zaman geçirirken, sepet ortalamasının ise yüzde 20 arttığını kaydetti. Yeni konseptlerini dün açıklayan Başaran, geçen yılı toplam 120 mağaza ve 275 bin metrekareyi aşan net satış alanı ile kapadıklarını belirterek, yeni mağazalar ve renovasyonlar için yaklaşık 60 milyon TL'lik bir yatırım yaptıklarını dile getirdi. Başaran, “Bu yıl 8 yeni mağaza projesiyle ilgileniyoruz. Mağazalarımızda 50 bin metrekarelik bir bölümü yeni mağaza konseptinden unsurlarla yeniliyoruz” diye konuştu.

TASARIMI İNTERNETE GÖRE ŞEKİLLENDİRECEK

Geçen yıl mağazalarında 121 milyon kişiyi, online tarafta ise 75 milyon ziyaretçiyi ağırladıklarını aktaran Başaran şöyle devam etti: “İnternet satışlarında bu yıl üç haneli büyümek istiyoruz. Bunun için yeni kategoriler üzerinde çalışıyoruz. Mobilya, anne bebek çocuk, kitap olabilir. Geçen yıl internet tarafında 75 milyon ziyaretçi aldık. Bunların yüzde 1'i satışa döndü. İnternetten gelen analizlere göre mağazalarda ürün gamını değiştiriyoruz. Mesela internetten gelen analizler sayesinde aralık ayında 15 bin valiz sattık. İnternet satışlarının cirodaki payı yüzde 9'u buldu.”