Global bir şekerleme grubu olan Ferrero, Nestle’nin Amerika Birleşik Devletleri'ndeki (ABD) şekerleme birimini satın almak üzere 2.8 milyar dolar nakit ödeme karşılığında kesin anlaşmaya varıldığını duyurdu. Ferrero bu satın alma ile ABD’deki en büyük şekerleme şirketi olacak.

Ferrero, aralarında Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets, Wonka gibi efsaneleşmiş çikolata markalarının da bulunduğu, aynı zamanda Crunch markasına yönelik olarak şekerleme ve ABD’deki belli kategorilerdeki hakları da içeren ve SweeTarts, LaffyTaffy ve Nerds gibi şeker markalarını da kapsayan, zengin bir geçmiş ve yüksek marka farkındalığına sahip 20’den fazla Amerikan markasının sahibi olacak.
Bu satın alma işlemiyle beraber, bugüne kadar ABD piyasasında Tic Tac naneli şeker, Ferrero Rocher pralin çikolatası, Nutella fındık kreması, Fannie May ve Harry London çikolata markaları ile Ferrero’ya ait bir şirket tarafından yakın tarihte satın alınan ve marka portföyü içinde Trolli, Brach’s ve Black Forest Gummies de bulunan Ferrero  Şekerleme Şirketi ile tanınan Ferrero, ABD pazarındaki en büyük üçüncü şekerleme şirketi olacak.
Ferrero, Nestle’nin A.B.D.’nin Illinois eyaletindeki Bloomington, Franklin Park ve Itasca üretim tesislerini ve şekerleme alanında görev yapmakta olan çalışanlarını devralacak; ve aynı zamanda Glendale, Kaliforniya ile Illinois ve New Jersey’deki diğer konumlarda faaliyetlerini sürdürmeye devam edecek.

BİZİ HEYCANLANDIRIYOR

Yapılan satın alma ile ilgili açıklamalarda bulunan Ferrero Grubu Başkanı Giovanni Ferrero “Halihazırda zengin bir geçmiş ve muazzam farkındalığa sahip, efsaneleşmiş markalardan oluşan, mükemmel bir portföye sahip olan Nestle’nin A.B.D. şekerleme işini satın alma işlemi bizleri son derece heyecanlandırıyor. Ferrero’nun, yeni satın almış olduğu Fannie May Confections Brands ve Ferrero  Candy Company dahil olmak üzere, A.B.D.’deki mevcut varlığıyla birlikte çok daha önemli bir büyüklüğe ulaşarak, müşterilerimize atıştırmalık çikolata, şeker ve sezon ürünleri kategorilerinde yüksek kalitede ve daha geniş bir ürün yelpazesi sunarken dünyanın en büyük şekerleme pazarında heyecan verici, yeni büyüme fırsatları bulabileceğiz. Nestle’den gelecek yetenekli ekibi Ferrero’da aramızda görmekten mutluluk duyacak; kilit özelliğe sahip bu stratejik ve cazip pazardaki ürünlerimize yatırım yapmaya ve büyütmeye devam edeceğiz” dedi. Ferrero Grubu CEO’su Lapo Civiletti ise “Kuzey Amerikalı tüketici ve müşterilerimize değer sunmak konusundaki kararlılığımız, portföyümüze bu denli güçlü şekerleme ve çikolata markalarının girmesiyle daha da güç kazanacaktır” ifadelerini kullandı.

Satın alma işleminin normal prosedürlere bağlı olarak ve idari izinler çerçevesinde 2018 yılının ilk çeyreği biterken sonuçlanması bekleniyor. Nestle’nin ABD’deki şekerleme biriminin 2016’daki toplam yıllık satışları yaklaşık 900 milyon dolar olarak biliniyor.

İHA