Bakan'ın konuşmalarından satırbaşları:

Marmara kesiminde olabilecek depremlerin büyüklükleri kullanılarak tsunami oluşmasına neden olabilecek parametreler belirlenmiştir. Kanal İstanbul’da tsunami parametreleri belirlenirken kayıtlı tüm verileri çerçevesinde detaylı çalışmalar yapılmıştır. Olumsuz etkisi olmayacağı tespit edilmiştir. 25 yıllık rüzgar verileri kullanılmıştır.

Kanal İstanbul'un güzergâhı. Kanal İstanbul'un güzergâhı.

DEMİRYOLU KÖPRÜSÜ OLACAK


Üçüncü havalimanın çukurlarının yeşillenmesi suretiyle dolgu malzemeleri kullanılabilecektir. Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Karadeniz'den Marmara denizine yolu olarak tespit edilmiştir. Küçükçekmece gölünden girecek, Terkos Barajı'nın oradan karadeniz'e çıkmış olacaktır. 45 kilometredir güzergahımız. Halkalı-Kapıkule konvansiyonel demiryolu için bir demiryolu köprüsü olacak.

Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü metro için bir geçişimiz olacak. Hedefimiz kamu özel işbirliği alternatifler dahil ihale süreçlerini bitirip kazma vurmayı hedefliyoruz.


'ÜLKEMİZİN EN BÜYÜK PROJESİ'


Ekip arkadaşlarımızla çalıştığımızda bir kaç unsur önemli düşünmüştük. Gemi geçişleriyle ilgili. Kentsel dönüşüm dahil insanların hayatlarının etkilenmeyeceği modern bir planlamaydı. Üçüncüsü İstanbul'un su kaynaklarıyla ilgili çalışmalar yapmıştık.
entegreee
Bütün bu detaylı çalışmalarda şunu yapıyoruz. Karadeniz'deki bütün limanları büyüme hedefleri Karadeniz'den kaynaklı göç hareketi bağlı olarak çünkü oralar cazibe merkezi oluyorlar. Onlara bağlı olarak Orta Asya'daki yük hareketleri Boğaz'dan geçen bütün bu yük hareketlerinden kaynaklı gemi hareketleri de dikkate alınarak kanal kesiti kesinleştirilecek. Bunları yaparken en ekonomik denizyolu taşımacılığı da Kanal İstanbul ile birlikte dikkate alındığında biz kanal kesitini de kesinleştirmiş olacağız. Kentsel dönüşümü de yapacağız. Rakamlar ifade ettik, zaman zaman bu kadar büyük bir projede finansal modelleme dahil. Bir rakam vermek şimdi sizi de bizi de aldatabilir. Ülkemizin en büyük projesi.

 

FARKLI ZEMİN TÜRLERİ TESPİT EDİLDİ


Toprak kaynakları aynıca yarma hacmi kanal uzunluğu kamulaştırma yerleşim alanlarına etkisi gibi yapılabilirliği dikkate alınarak 5 farklı güzergah üzerinde çalışmalar vardı. Bu çalışmalar kapsamında sayısal modelleme çalışmaları da yapıldı. Ön sayısal modelleme çalışmaları tamamlandı. Buna bağlı olarak tek bir yer altı su akımının bulunmadığı tespit edildi. Farklı zemin türleri tespit edildi. Geçirimleri farklı bunların. Yeraltı suları için belirlenen koridorlarda hassas şekilde yürütüldü. Tespit edilen alternatif üzerinde çalışmalar devam edecek. Temiz su havzalarının etkileşimleri haritalandırılacak.

[custom_content title="ERDOĞAN BÖYLE DUYURMUŞTU" desc="O dönem Başbakan olan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 27.04.2011 tarihinde yaptığı konuşmasında Kanal İstanbul'u, 'Şu andan itibaren başlattığımız projemizde İstanbul artık içinden iki deniz geçen bir şehre dönüşüyor. İstanbul’da bu projeyle beraber iki yarım ada, bir ada oluşuyor. Avrupa Yakası’nda, Karadeniz ve Marmara denizinin arasına yaklaşık 45-50 kilometre uzunluğunda bir kanal yapıyoruz. Kanal İstanbul’da kanalın su derinliğinin yaklaşık 25 metre, su yüzeyinde genişliğin ise yaklaşık 150 metre civarında olacak. Kanaldan 300 bin ton dwt’luk gemiler geçebilecek.' sözleriyle duyurmuştu.">