Babasına ait sicil numarasıyla başka bir kişinin emekli edilmesi yüzünden babasının bir türlü emekli olamadığından yakınan Mesut Yılmaz, sicil hatasını Edirne SGK müdürlüğünde düzeltmeyi başardıklarını, Edirne’nin Ankara’daki Emekli Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gerekli yazıyı da yazdığını, ancak buna rağmen SGK’nın babası Mustafa Yılmaz’ı emekliye ayırmadığını bildirdi. Mesut Yılmaz, bu şikayetlerini 24 Temmuz Salı günü sabah saat 06.38’de twit mesajıyla sosyal medyadan hem SGK’ya hem de kamuoyuna duyurdu.
EMEKLİ ETTİK, HAYIRLI OLSUN!
Vatandaşın SGK’ya yaptığı bu şikayete SGK’dan jet hızıyla yanıt geldi. SGK, 25 Temmuz Çarşamba günü saat 14.45’te, yani sosyal medya üzerinden yapılan şikayetten sadece bir gün sonra, aylardır bekleyen Mustafa Yılmaz’ın emekli olduğunu müjdeledi. SGK’nın twitter hesabından yapılan açıklamada, “Merhabalar Mesut Bey, sosyal medyada babanız için yazdığınız talep üzerine emeklilik işlemi başlatıldı ve babanız bugün itibariyle emekli olmuştur. Hayırlı olsun” denildi.
SGK’nın aylardır beklettiği, hatta yanlışlıkla başkasını emekli ettiği anlaşılan olayı sosyal medya üzerinden adeta müjde gibi duyurmasına, SGK’dan uzun süredir yanıt alamayan sigortalılardan sosyal medya üzerinden tepki yağdı. Bazı sigortalılar SGK’ya verdiği dilekçeye Ocak hatta geçen yılın Ekim ayından bu yana yanıt gelmediğinden, masada bekletildiğinden şikayet ederlerken, bir sigortalı, “Ocak ayında dilekçe vermiş şimdi emekli etmişsiniz. Ben olsam bunu yayınlamazdım” yanıtı yazdı. Bir başka sigortalı da, “Sayın SGK, sosyal medya üzerinden alınan bir talep var ise, çalışmış bulunduğu inşaatta çalışmıyor diyerek primleri kesilen ve iki mahkeme kazandığı halde SGK avukatları babamı neden Yargıtay eşiğinde bekletiyor diye sormak istiyorum” mesajını gönderdi.