Milyonlarca öğrenci dört gözle 15 tatili bekliyor. Sömestir tatili veya yarıyıl tatili, akademik yılın birinci döneminin ardından okullarda eğitim-öğretime verilen aradır. Sınav stresinin sona ermesini, koca bir dönemin yorgunluğunu atmayı uman öğrenciler merak ediyor: 2019 yılında 15 tatil ne zaman başlayacak? İşte 2019 yarıyıl tatili hakkında ayrıntılar...

15 TATİL NE ZAMAN?

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2019 iş takvimine göre 15 Tatil, 18 Ocak 2019 tarihinde verilecek olan karnelerin ardından başlamış olacak. Sömestir tatili, 3 Şubat 2019 tarihinde sona erecek. Öğrenciler, 4 Şubat Pazartesi günü ders başı yapacak. İkinci kanaat dönemi ise 14 Haziran 2019 tarihinde sona erecek.

YAZ TATİLİ NE ZAMAN?

İkinci dönem 4 Şubat 2019 tarihinde başlayacak ve 14 Haziran 2019 tarihinde sona erecek. Bu tarihten itibaren öğrenciler 3 aylık yaz tatili yapacak. Ardından 2019-2020 eğitim öğretim yılı 16 Eylül 2019 tarihinde başlayacak.

[old_news_related_template title="e Okul giriş: Yazılı sonuçları, devamsızlık bilgileri ve detaylar... İşte MEBBİS e Okul giriş sistemi" desc="e Okul sistemi yılın bu dönemlerinde ayrı önem taşıyor. e Okul üzerinden sınav notlarını kontrol etmek ve devamsızlık bilgilerini sorgulamak isteyen öğrenciler ve veliler sık sık e Okul'u ziyaret ederken e Okul sisteminde bazı önemli değişiklikler bulunuyor. İşte detaylar..." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/12/iecrop/e-okul-giris-2_16_9_1524028175_16_9_1543381315_16_9_1545023043.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/egitim/e-okul-giris-yazili-sonuclari-devamsizlik-bilgileri-ve-detaylar-iste-mebbis-e-okul-giris-sistemi-2800099/"]

KARNESİ ZAYIF OLAN ÖĞRENCİYE NASIL DAVRANMAK GEREKİR?

Uzman Psikoloğu Melis Tümer Süyür, yaklaşan yarıyıl tatil nedeniyle öğrencilerin ve ailelerin karne heyecanı yaşadığını belirterek, velileri çocuklarının getireceği kötü karnelere karşı uyardı. Ortada bulunan olumlu ya da olumsuz bir sonuç için tek bir kişiyi suçlamanın doğru olmadığını ifade eden Melis Tümer Süyür, “Dönem boyunca iyi koordine olmak çok önemlidir. Bu da aile üyelerinin desteği ile olur. Karnenin çocuğun öğrenme süreçleri ve davranışlarının bir geri bildirimi olduğu bilinmelidir” dedi.

Karnesinde zayıf olan öğrencilere uygulanacak davranış biçimleri konusunda da uyarılarda bulunan Süyür, “Kişiselleştirme yapıp, karnesi zayıf gelen çocuğa, zayıf öğrenci muamelesi yapılmamalıdır.

Çocuğun sadece karnesi zayıftır, kişiliği değil, kişiliğine genelleme yapılması doğru değildir. Kişiliğine yönelik olumsuz davranışlarla karşılan çocuk yalnızca, ‘başarılıysam değerliyim ve yeterliyim, başarısız olursam kimse beni sevmeyecek’ gibi işlevsel olmayan gerçek dışı düşünceler geliştirebilir. Bu durum çocukta, özgüven eksikliğine ve dolayısıyla ikinci döneme de motivasyonu düşük başlamasına neden olabilir.