Yarıyılın sonuna doğru yaklaşırken okulların yarı yıl tatili ne zaman merak edilmeye başlanıyor. Öğrenciler ile veliler sabırsızlıkla beklediği 15 tatil geri sayım başladı. Karnelerin alınmasına çok az bir zaman kala yoğun sınav temposundan bunalan öğrenciler, “okullar ne zaman 15 tatile girecek” sorusunu cevabını sorguluyor. Peki, 15 tatil ne zaman başlayacak? Sömestr ne zaman?

15 TATİL NE ZAMAN?

2018-2019 eğitim öğretim yılı kapsamında okullar 17 Eylül tarihi itibari ile açıldı. eğitim ve öğretim yılı birinci kanaat dönemi, 18 Ocak 2019 Cuma sona erecek. Yarıyıl tatili, 21 Ocak-1 Şubat 2019 tarihlerinde yapılacak. İkinci kanaat dönemi ise 4 Şubat 2019 Pazartesi başlayacak ve 14 Haziran 2019 Cuma tamamlanacak. 15 Haziran 2019 Cumartesi günü başlayacak olan yaz tatili, 16 Eylül 2019 Pazartesi gününe kadar sürecek.

[old_news_related_template title="31 Aralık 2018'de okullar tatil mi? 31 Aralık 2018 hangi güne denk geliyor? Yılbaşı tatili detayları..." desc="Yılın ilk günü yani 1 Ocak resmi tatil olarak geçiyor. Yılbaşı tatilini hafta sonu tatiliyle birleştirmek isteyenler, yılbaşı hangi güne denk geliyor sorusuna cevap arıyor. Vatandaşlar 31 Aralık Pazartesi gecesi yılbaşı kutlaması yapacak. Pazartesinin öncesinde hafta sonu tatili olduğu için tatilleri birleştirme imkanı olanlar birleştirme yapacak. 1 Ocak Salı günü resmi tatil günüdür. 31 Aralık Pazartesi günü ise resmi tatil değil." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/12/iecrop/yilbasi-hediyeleri_16_9_1544696244_16_9_1545199992.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/31-aralik-2018-hangi-gune-denk-geliyor-okullar-tatil-mi-yilbasi-tatili-detaylari-2804295/"]

OKULLAR AÇILANA KADAR NELER YAPILABİLİR?

Yoğun bir eğitim öğretim dönemini tamamlayarak tatile hazırlanıldığını ifade eden Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör, öğrencilere yönelik “Karnelerinizi alacak, bir dönemin çalışmalarının ilk sonuçlarını göreceksiniz. Karne notları ne başarının ne de başarısızlığın biricik göstergesidir. Öğrenme sürecindeki eksiklerimizi ve öğrenme biçimlerimizi gözden geçirme fırsatıdır” dedi.

“Veliler, öğrenciler ve öğretmenler olarak, karnelerimizden kaba bir başarı ya da başarısızlık sonucu çıkarmaktan öte, kendine yetebilen toplumsal duyarlılıkları gelişmiş, değerlerini günlük hayatına yansıtabilen kişilikler inşa edebilmeyi hedeflemeliyiz.” değerlendirmesini yapan Güngör, “Unutmayalım ki bilgi eksikliğinin telafisi mümkün ama kişilik inşasının eksikliğinin telafisi kolay değildir” dedi.