Reklamsız Sözcü

Bursa için sahur vakti ne zaman? Sahur ne zaman bitiyor? İşte Bursa 2018 Ramazan imsakiyesi

Bursa'da sahura geri sayım başladı...Müslümanlar için sonu bayramla kutlanan on bir ayın sultanı olarak kabul edilen ramazan ayı geldi. 2018 yılı Ramazan ayı Mayıs ayında başladı ve Haziran ayında son bulacak. 30 gün boyunca oruç tutacak olan Müslümanlar hem açlığı öğreniyor hem de fakir ve yardıma muhtaç olanlara yardım eli uzatıyor. Peki Bursa'da sahur ne zaman yapılacak? Saat kaçta sona erecek? İşte 2018 Ramazan imsakiyesi...

android-time 23:42 17 Mayıs 2018
Bursa için sahur vakti ne zaman? Sahur ne zaman bitiyor? İşte Bursa 2018 Ramazan imsakiyesi
Bursa'da sahura geri sayım başladı...Müslümanlar için sonu bayramla kutlanan on bir ayın sultanı olarak kabul edilen ramazan ayı geldi. 2018 yılı Ramazan ayı Mayıs ayında başladı ve Haziran ayında son bulacak. 30 gün boyunca oruç tutacak olan Müslümanlar hem açlığı öğreniyor hem de fakir ve yardıma muhtaç olanlara yardım eli uzatıyor. Peki Bursa'da sahur ne zaman yapılacak? Saat kaçta sona erecek? İşte 2018 Ramazan imsakiyesi...

Sahur için hazırlıklar bütün hızıyla sürerken sabah ezanı saat kaçt okunacak merak konusu. Müslümanlar sabah ezanı ile oruca niyetleniyor, bütün gün açlık ve susuzluğa karşı mücadele ediyor ve akşam ezanı ile iftar yapıyor. Sağlığımız için beslenme hususunda neler dikkat etmeliyiz sorusunun yanıtı ve Bursa için sahur vakti haberimizde.

BURSA 2018 RAMAZAN İMSAKİYESİ

bursa

BURSA’DA SAHURA KAÇ SAAT KALDI?

SAHURDA NASIL BESLENMEK GEREK?

1- Sahur Şart! Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, tam tahıllı ekmek ve yeşilliklerden oluşan bir kahvaltı tercih edilmelidir.
Sahurda çok tuzlu yiyecekler tüketmemeliyiz. Tüketeceğimiz tuzlu yiyecekler susuzluk hissimizi arttırır.

2- Su tüketimine çok dikkat edilmelidir. Ramazan ayının yaz aylarına denk gelmesiyle birlikte vücudumuzda terleme daha fazla olmaktadır. Bu nedenle en az 2-2,5 lt su içilmesi gereklidir.

3- 2 ana ve 2-3 ara öğün tüketimine uygun şekilde beslenmeliyiz.

4- Ara öğünlerde; taze ve kuru meyveler, hoşaf ve kompostolar, hurma, ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler, yoğurt, süt, kefir ya da sütlü tatlıları porsiyon kontrolünde tüketebiliriz.

5- Ara öğünlerimize tarçın eklemek, tokluk süremizi artıracaktır.

6- Yemeklerimizi hızlı yemekten kaçınmalı, yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek tüketmeliyiz.

7- İftar zamanı vücudumuzun uzun süre aç kalması sonucunda, kan şekerimizin düşmesine bağlı olarak hafif şekerli hurma gibi kuru meyveler ile iftarımızı açmamız uygun olacaktır.

8- Besinleri pişirme yöntemlerine dikkat etmeliyiz. Kavurma, Kızartma ve tütsüleme gibi sağlıksız yöntemler yerine haşlama, buğulama, ızgara, fırın gibi yöntemlerle pişirmek mide yanması, reflü gibi sağlık problemlerinden koruyacaktır.

9- İftardan 1-2 saat sonra yürüyüşler yapmak, sindirime yardımcı olucaktır.

10- Sahur ve iftar yemeklerinden sonra yatma pozisyonuna hemen geçmemeye özen göstermeliyiz.

SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more