Önergede ‘’14 yıl önceki kaza sonrası sadece makinistler cezalandırıldı. Dönemin Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, cezai yaptırımla karşı karşıya kalmak bir yana ödüllendirildi ve milletvekili oldu. Ülkemizde kamu görevlileri ve siyasilere yönelebilecek her türlü idari ve adli soruşturmanın amacından uzaklaştırılmasının ağır bedelini, yeni toplu ölümlerin yaşandığı kazalarla ödemekteyiz” denildi.

Önergede ‘’Dönemin Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman’ın, uzmanların uyarılarına, ‘Kimsenin keyfi için tren durduramam. Hızlı trenin hiçbir tehlikesi yok’ sözleri hala akıllardadır. Tekirdağ’da yaşanan tren kazasının, nedenleri ile zincirleme sorumlularıyla ortaya çıkarılması amacıyla Meclis Araştırması açılmalıdır’’ görüşü savunuldu.