Demiryolu hatlarının muayene ve bakımının düzenli bir şekilde yapılmasının önemine dikkat çekilen açıklamada, menfezin üst kısmı ile rayların arasında bulunan zeminin son günlerde meydana gelen yağışlar nedeniyle gevşemiş olduğu, bu durumun da zeminin göçmesine sebep olduğu belirtildi.

Demiryolu hattının zeminin taşıma gücü zayıf olan tarım alanlarından geçtiğine dikkat çeken İnşaat Mühendisleri Odası, ilk belirlemelere göre ciddi bir ihmal olduğunu, demiryolu hattı yapılırken göçme, çökme ve tabaka kayması ve boşalması ile ilgili bilgilerin dikkate alınmadığını savundu.

Açıklamada şunlar kaydedildi; "Suçlu yağmur değildir. Yapanlar, yaptıranlar ve yapılmış olanı denetlemeyenlerdir. Yetkililer her afet sonrası yaptıkları gibi konunun özünü unutup sonucuna göre hüküm veriyorlar. Yapı ruhsatlarından mühendis ve mimarların imzalarının kaldırılmış olmasının acı sonuçlarını, ileride fazlasıyla yaşayacağımızın altını bu kazayla birlikte bir kez daha çizmek isteriz"

 

[old_news_related_template title="Tren faciasında skandal iddia" desc="Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde meydana gelen kaza ile ilişkin skandal bir gelişme günyüzüne çıktı. İstanbul Halkalı ve Tekirdağ Muratlı arasında yer alan tren yolunun “menfez bakım ve taş duvar işleri” ihalesi ödenek tahsis emri çıkmadığından iptal edildiği öğrenildi. Ulaştırma Bakanı ise 'En son yılda bir kez yapılması gereken kontroller nisan ayında, yakın bir zamanda yapılmış' dedi." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/07/iecrop/d115cd8ef34bc5f0eede8cf82586c4f4_16_9_1531117003.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/tren-faciasinda-skandal-iddia-2510188/"]

[old_news_related_template title="Tren kazası sonrası soru işaretleri... Bunu görecek kimse yok muydu?" desc="Yağmura bağlı heyelan nedeniyle altında toprak kalmayan ve 24 kişinin ölümüne yol açan menfez, 'Tren yolunu kontrol eden bekçiler yok muydu?' sorusuna neden oldu. TCDD'de yaya bekçi sisteminin kademeli olarak sonlandırıldığı denetimlerin motorize ekipler tarafından yapıldığı ortaya çıktı. Facia sonrası hatırlanan TCDD verilerine göre; Türkiye'de şu an 59 yol bekçisi var. Emekliği gelen bekçinin yerine ise yeni personel alımı yapılmıyor. Yani tren raylarının denetimi motorize ekiplere emanet. " image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/07/iecrop/tren-kazasi-iha-i_16_9_1531117377.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/tren-faciasinin-ardindan-soru-isaretleri-yok-kontrolu-yok-muydu-2510190/"]

[old_news_related_template title="Zor soru: O bölgede neden denetimler yapılmadı?" desc="CHP'li Candan Yüceer, Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde Sarılar köyü yakınlarında meydana gelen tren kazası sonrası bölgeye giderek kazaya ilişkin açıklamalarda bulundu. Yüceer, 'O bölgede neden denetimler yapılmamıştır? Menfez temizliği yapılmadan dolguyla rayların yükseltilmesinin gerekçesi nedir?' diye sordu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/07/iecrop/20180709_2_31346435_35431475_web_16_9_1531121411.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/kazaya-iliskin-yanit-bekleyen-sorular-var-2510387/"]