Sözcü Plus Giriş

Okullar ne zaman kapanacak? 15 tatil ne zaman? Sömestr tatili tarihi…

Öğrenciler ve öğretmenler şimdiden 15 tatil yani sömestr ne zaman başlayacak diye soruyor ve tatil planı yapıyor. Mevcut eğitim yılının Ocak-Şubat aylarını kapsayan iki haftalık döneme yarıl tatili olarak adlandırılır. İşte 15 tatil yani yarıyıl tatili tarihi ve ilk dönem karnelerin alınma zamanı…

10:52 -
Okullar ne zaman kapanacak? 15 tatil ne zaman? Sömestr tatili tarihi…

Öğrenciler ilk dönemin ardından dinlenecekleri 15 tatil için gün sayıyor. Hem öğrenciler hem velileri tatil programı yapmak için 15 tatilin ne zaman olduğunu merak ediyor. MEB sömestr tatili yani yarıyıl tatilinin tarihini belirledi.

15 TATİL NE ZAMAN?

2018-2019 eğitim öğretim yılı kapsamında okullar 17 Eylül tarihi itibari ile açıldı. eğitim ve öğretim yılı birinci kanaat dönemi, 18 Ocak 2019 Cuma sona erecek. Yarıyıl tatili, 21 Ocak-1 Şubat 2019 tarihlerinde yapılacak. İkinci kanaat dönemi ise 4 Şubat 2019 Pazartesi başlayacak ve 14 Haziran 2019 Cuma tamamlanacak. 15 Haziran 2019 Cumartesi günü başlayacak olan yaz tatili, 16 Eylül 2019 Pazartesi gününe kadar sürecek.

15-tatil-ne-zaman

KARNESİ ZAYIF OLAN ÖĞRENCİYE NASIL DAVRANMAK GEREKİR?

Uzman Psikoloğu Melis Tümer Süyür, yaklaşan yarıyıl tatil nedeniyle öğrencilerin ve ailelerin karne heyecanı yaşadığını belirterek, velileri çocuklarının getireceği kötü karnelere karşı uyardı. Ortada bulunan olumlu ya da olumsuz bir sonuç için tek bir kişiyi suçlamanın doğru olmadığını ifade eden Melis Tümer Süyür, “Dönem boyunca iyi koordine olmak çok önemlidir. Bu da aile üyelerinin desteği ile olur. Karnenin çocuğun öğrenme süreçleri ve davranışlarının bir geri bildirimi olduğu bilinmelidir” dedi.

Karnesinde zayıf olan öğrencilere uygulanacak davranış biçimleri konusunda da uyarılarda bulunan Süyür, “Kişiselleştirme yapıp, karnesi zayıf gelen çocuğa, zayıf öğrenci muamelesi yapılmamalıdır.

Çocuğun sadece karnesi zayıftır, kişiliği değil, kişiliğine genelleme yapılması doğru değildir. Kişiliğine yönelik olumsuz davranışlarla karşılan çocuk yalnızca, ‘başarılıysam değerliyim ve yeterliyim, başarısız olursam kimse beni sevmeyecek' gibi işlevsel olmayan gerçek dışı düşünceler geliştirebilir. Bu durum çocukta, özgüven eksikliğine ve dolayısıyla ikinci döneme de motivasyonu düşük başlamasına neden olabilir.

Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more