Kontrolör Emin.E., makasçı Osman Y. ve hareket memuru Sinan Y 4 günlük gözaltı süresi sonrası adliyeye sevk edildi. Üç şüpheli savcıya 6 saat ifade verdi. Tren hareket memuru Sinan Y., ifadesinde, kazada kusuru olmadığını savundu ve 9 Mart 2018'de yayınlanan emirle yüksek hızlı trenlerin Ankara YHT Gar-Esenkent yönünde H1 hattını kullanacaklarının belirtildiğini söyledi. ''Meydana gelen olayda tren makinistlerinin H1’e girmesi gerekirken makas değişikliği yapmadan H2’ye girdiğini görmeleri gerekmesine rağmen benimle neden iletişime geçmediklerini bilmiyorum. Makasçı da trenin H1’den başka hatta geçtiğine dair bildirimde bulunmadı'' dedi.

[old_news_related_template title="Son dakika... Ankara'daki tren kazası kameraya yansıdı! İşte o dehşet anı!" desc="9 kişinin yaşamını yitirdiği Ankara'daki tren kazasının görüntüleri ortaya çıktı. İşte o dehşet anları." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/12/iecrop/tren880_16_9_1544799187.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/son-dakika-iste-o-dehset-ani-2796374/"]

MAKAS KONTROLÜNÜ BİLMİYORUM

Makasçı Osman Y ise, Marşandiz İstasyonunda 2 Aralık günü göreve başladığını, Samsun'dan geçici görevle geldiğini belirterek kaza günü 2. gece nöbetinde olduğunu söyledi ve şöyle dedi:

“Konya trenini hareket memurunun talimatıyla sevk için yeşil butona basarak H1’e geçirdim. Ancak bunu teyit ettirdiğimi hatırlamıyorum. Ben daha önce S makas işleyişini görmedim, eğitimini de almadım. Servis müdür yardımcısı Ergün Bey’e makasın kontrolünü bilmediğimi söyledim. O da bana “Sen S makasa değil, öbür makaslara bakarsın’ dedi. Tek başına nöbette kalınca ne olacağı konusunda bir şey söylemedi''

[old_news_related_template title="Son dakika: Ankara'daki tren kazası ile ilgili şüpheliler ifade verdi!" desc="Ankara’da 9 kişinin hayatını kaybettiği tren kazası ile ilgili gözaltına alınan 3 şüpheli çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı. Şüphelilerden hareket memuru Sinan Y. savcılık ifadesinde, 'Daha önce risksiz ve insan faktörü daha az kullanılmak suretiyle işleyen sistemin değiştirilmesiyle trenlerin kabul ve sevk işlemlerini tamamen makasçının çalışmasına, özverisine bağlayan yönetimin gerekli önlemi almayarak sorumlu olduğunu düşünüyorum' dedi. Makasçı Osman Y. de savcılık ifadesinde, 'Elektrikli makas işleyişini görmedim, eğitimini de almadım. Bilmediğimi üstlerime söyledim' ifadelerinde bulundu." image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2018/12/iecrop/basliksiz-1-48_16_9_1545061781.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/son-dakika-hareket-memurunun-ifadesi-ortaya-cikti-2801310/"]

Kontrolör Emin E. ise, 20 yıldır TCDD’de çalıştığını ve bunun 10 yılını trafikçi olarak geçirdiğini belirterek, “Olay günü trenin hareketine dair verdiğim emirler hiç bir yönetmeliğe aykırı değildir” ifadesini kullandı.