Edirne’nin Uzunköprü ilçesinden dün saat 15.45’te 362 yolcu ve 6 personel ile İstanbul Halkalı’ya gitmek üzere hareket eden trenin 5 vagonu, Tekirdağ’ın Muratlı ile Çorlu ilçeleri arasındaki Sarılar Mahallesi yakınındaki araziye devrildi. 24 kişinin hayatını kaybettiği 318 kişinin de yaralandığı kaza ile ilgili soruşturma başlatıldı. Soruşturma kapsamında, trenin 2 makinisti ve seferlerden sorumlu 3 kişi ifadeleri alınmak üzere savcılığa çağrıldı.

İFADENİN ARDINDAN SERBEST BIRAKILDILAR


İfadelerine başvurulan makinistler Halil A., Suat Ş. ile bir şefin İlçe Jandarma Komutanlığı'nda alınan ifadelerinin ardından serbest bırakıldı. Çerkezköy'de konuşlanmış seferlerden sorumlu diğer 3 kişilik ekibin ise jandarma tarafından ifadelerine başvuruluyor. Bilirkişilerle yapılacak  toplantı sonrası 3 kişinin durumları belli olacak.

MAKİNİSTLER O ANLARI ANLATTI


Makinistler ve tren şefi, kaza sonrasında Ankara’daki yetkililere de o anları anlattı. Haberturk'ten Olcay Aydilek'in aktardığı bilgilere göre, Edirne’den İstanbul’a giden tren, Balabanlı-Çorlu arası 162. kilometrede saatte 100-110 kilometre hızla seyrediyordu. Makinistler, saat 17.00 sularında kazanın meydana geldiği menfeze yaklaştı. Makinistler Altınkaya ve Şahin, raylarda ve traverslerde olağanüstü bir durum görmedi. Yalnızca, kazaya neden olan bölgede rayların bir miktar suyla kaplı olduğunu belirttiler.

Lokomotif, menfeze girince zemindeki boşluk nedeniyle tren sarsıldı. Makinistler, zeminle ilgili sorun olduğunu anlar anlamaz treni durdurmak için freni çekti. Makinistler, “Sarsıntıyı hissettik ve frene bastık” dedi.

Lokomotif ve ardından gelen vagon menfezi geçti. Sonraki 5 vagon trenin ağırlığının da oluşturduğu güçlü sarsıntının etkisiyle raydan çıktı ve devrildi. Lokomotif ve birinci vagonun, frene basıldıktan sonra 120 metre daha gittiği belirtildi. Makinistler, tüm bunların saniyeler hattı saliseler içinde olduğunu kaydetti.