Sözcü Plus Giriş

Türkiye’deki şirketlere yönelik ‘Hayırseverlik Endeksi’ hazırlandı

Açık Açık Derneği, dünyanın en prestijli araştırma şirketlerinden Gallup’un yayınladığı Dünya Hayırseverlik Sıralaması’ndan esinlenerek Türkiye’deki şirketlere yönelik bir Hayırseverlik Endeksi hazırladı.

14:50 -
Türkiye’deki şirketlere yönelik ‘Hayırseverlik Endeksi’ hazırlandı

Dünyanın en prestijli araştırma şirketlerinden Gallup, 2010 yılından beri bütün dünyada, World Giving Index’i (Dünya Hayırseverlik Sıralaması) yayınlıyor. Türkiye'de ise Açık Açık Derneği, GALLUP'tan esinlenerek kurum çalışanlarına yönelik bir Hayırseverlik Endeksi hazırladı.

“En büyük hayalimiz bağışçılık ve gönüllülüğün Türkiye'de artmasıdır” diyen Açık Açık Derneği'nin kurucusu İ. Renay Onur, anket hakkında şöyle konuştu: “Hayırseverlik endeksini bir nevi ülkelerin empati sıralaması olarak değerlendirebiliriz. Türkiye'deki kurumlar için hazırladığımız hayırseverlik endeksiyle ise amacımız şeffaflığı ve hesap verebilirliği temel değerleri olarak benimseyerek, bağışçı haklarını imzalayan sivil toplum kuruluşlarının artması ve bu sayede bağışçılık kültürünün yaygınlaşmasıdır. Türkiye'de bu endeks çalışmasına katılan ilk şirket Pfizer Türkiye oldu. Dünya'da da örneği bulunmayan bu ilk çalışmada şirket çalışanlarının son 2 yılda bağışçılık ve gönüllülük çalışmalarına katılımı konusunda önemli bir artış olduğu ortaya çıktı. Önümüzdeki dönemde bu örneklerin artmasını diliyor ve Türkiye'nin ilk kurumsal hayırseverlik endeksi ölçümünün diğer kurumlara da ilham vermesini temenni ediyoruz.”

Son güncelleme: 14:52 26.12.2018
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp Paylaş more