Reklamsız Sözcü

Ulaştırma Bakanı yeni hattı test etti!

İstanbul Banliyösü Pendik-Maltepe hattında test sürüşü başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan makinist koltuğuna geçerek ilk test sürüşünü gerçekleştirdi. Bakan Turhan, İstanbul Banliyö Hattı ile ilgili, "Yıl sonunda bu projeyi İstanbulluların hizmetine sunacağız" dedi.

android-time 12:18
İstanbul Banliyösü Pendik-Maltepe hattında test sürüşü başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan makinist koltuğuna geçerek ilk test sürüşünü gerçekleştirdi. Bakan Turhan, İstanbul Banliyö Hattı ile ilgili, "Yıl sonunda bu projeyi İstanbulluların hizmetine sunacağız" dedi.

“T1 VE T2 BANLİYÖ HATLARI İSTASYONLARI TAMAMLANDI”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, hattaki incemeler sonrası gazetecilere açıklamalarda bulundu.

“Yeni hat, istasyon ve sanat yapılarının işleri tamamlanmak üzeredir” diyen Turhan, “Gebze- Pendik arası kesimde T1 ve T2 Banliyö hatları istasyonları tamamlanmıştır. Sinyalizasyon sistemlerinin tesisi devam etmektedir. Projemizin gerçekleşme oranı yüzde 92 mertebesindedir. Banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında Gebze- Halkalı arası 3 hat olacak şekilde demiryolu teşkil edilecektir. 2 hat üzerindeki, Marmaray ile bütünleşmiş şekilde banliyö işletmesi yapılacaktır. 3’üncü hat üzerindeyse şehirlerarası ve yük taşımacılığı yapan yüksek hızlı tren işletmesi yapılabilecektir. Bu hattın hizmete girmesiyle Üsküdar- Sirkeci arasında seyahat süresi 4 dakikada olacaktır. Ayrılıkçeşme- Kazlıçeşme arası 13 buçuk dakika, Söğütlüçeşme- Yenikapı arası 12 dakikaya inecektir. Bostancı- Bakırköy arası 37 dakika, Gebze- Halkalı arası ise 115 dakikada seyahat edilebilecektir” şeklinde konuştu.

resim1_6171534

Fotoğraf: AA

resim2_6171526

Fotoğraf: AA

“HEDEFİMİZ,  PROJEYİ YIL SONUNDA TAMAMLAMAK”

Bakan Turhan projenin maliyeti ile ilgili olarak, “Projemizin maliyeti yaklaşık 1 milyar 394 milyon 460 bin 173 Avro’dur. Bugüne kadar projede 843 milyon 368 bin 670 Avro üstlenici firmaya ödeme yapılmıştır” dedi. Bakan Turhan, “Hedefimiz; bugün burada deneme sürüşlerini başlattık, bu yılın sonuna kadar deneme sürüşleri de bitecek. Eksik olan imalatlarımızı da tamamlayıp yıl sonunda bu projeyi İstanbulluların hizmetine sunacağız” diye konuştu.

depophotos_16001635

Hattın yapımının devam ettiği bölgede sabaha kadar iş makinelerinin çalışması sürüyor

2015 yılında başlayan çalışmayla Halkalı-Sirkeci hattı Haydarpaşa-Gebze hattıyla birleştirilerek Halkalı-Gebze arasındaki uzaklık 105 dakikaya inecek. Yapımı 24 ay olarak planlanan inşaat çalışmalarını üstlenen firma, maliyetlerdeki artışı gerekçe göstererek, 2014 yılının ekim ayında çalışmaları durdurmuştu.

“T1 VE T2 BANLİYÖ HATLARI İSTASYONLARI TAMAMLANDI”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M.Cahit Turhan Halkalı-Gebze Banliyö Hattı’nda incelemelerde bulundu. Turhan, test sürüşü için makinist koltuğuna oturdu ve hattın Operasyon Kontrol Merkezi’nde yaptığı incelemeler sonrasında basın açıklaması yaptı.

“Yeni hat, istasyon ve sanat yapılarının işleri tamamlanmak üzeredir” diyen Turhan, “Gebze- Pendik arası kesimde T1 ve T2 Banliyö hatları istasyonları tamamlanmıştır. Sinyalizasyon sistemlerinin tesisi devam etmektedir. Projemizin gerçekleşme oranı yüzde 92 mertebesindedir. Banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında Gebze- Halkalı arası 3 hat olacak şekilde demiryolu teşkil edilecektir. 2 hat üzerindeki, Marmaray ile bütünleşmiş şekilde banliyö işletmesi yapılacaktır. 3’üncü hat üzerindeyse şehirlerarası ve yük taşımacılığı yapan yüksek hızlı tren işletmesi yapılabilecektir. Bu hattın hizmete girmesiyle Üsküdar- Sirkeci arasında seyahat süresi 4 dakikada olacaktır. Ayrılıkçeşme- Kazlıçeşme arası 13 buçuk dakika, Söğütlüçeşme- Yenikapı arası 12 dakikaya inecektir. Bostancı- Bakırköy arası 37 dakika, Gebze- Halkalı arası ise 115 dakikada seyahat edilebilecektir” şeklinde konuştu.

“38 ADET YENİ İSTASYONU HİZMETE SUNACAĞIZ”

Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Haydarpaşa, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarında yüksek hızlı tren durabileceğini aktaran Bakan Turhan, “Yük trenleri ise, Pendik’ten Londra’ya kadar kesintisiz demiryolu hattıyla bağlanmış olacaktır. Yük trenleri, gece saatlerinde Boğaz geçişini kullanarak Asya- Avrupa arasındaki taşımacılık hizmetlerini yürütebilecektir. Yüksek hızlı trenin, Haydarpaşa bağlantısı da bu projemize dahil edilmiştir. 4 yol, 2 peron olarak tamamlanarak işletmeye almayı planlıyoruz. Bu bölgedeki arkeolojik kazılar, kurul ve müze denetiminde de devam ediyor. Asya yakasında Ayrılıkçeşme- Gebze arasındaki mesafe yaklaşık 44 kilometredir. Avrupa yakasında Kazlıçeşme ile Halkalı arası 19 buçuk kilometredir. Mevcut 2 hatlı demiryolu sistemi yerine 3 hatlı demiryolu sistemi teşkil edilecektir. 38 adet yeni istasyonu hizmete alacağız. Bu proje kapsamında 182 adet sanat yapısı inşa edilmiştir. Elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemi, Boğaz geçiş sistemi de dahil olmak üzere yine bu kapsamda tesis edilmiştir” dedi.

“HEDEFİMİZ PROJEYİ YIL SONUNDA TAMAMLAMAK”

Bakan Turhan sözlerine şu şekilde devam etti :

“Projemizin maliyeti yaklaşık 1 milyar 394 milyon 460 bin 173 Avro’dur. Bugüne kadar projede 843 milyon 368 bin 670 Avro üstlenici firmaya ödeme yapılmıştır. Projenin hizmete girmesiyle 96 bin yolcu bu sistemle taşınabilecektir. Ayrıca Avrupa ile Asya arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı da tesis edilmiş olacaktır. Tek yönde saatte 75 bin kişi taşıma kapasitesiyle günde 1 milyon 200 bin İstanbullunun Boğaz’ın iki yakası arasındaki ulaşımına da hizmet edecektir. Hedefimiz; bugün burada deneme sürüşlerini başlattık, bu yılın sonuna kadar deneme sürüşleri de bitecek. Eksik olan imalatlarımızı da tamamlayıp yıl sonunda bu projeyi İstanbulluların hizmetine sunacağız”

Cansel KİRAZ- İdris TİFTİKCİ/İSTANBUL,(DHA)

Merakla beklenen Yılmaz Özdil'in son kitabı "Mustafa Kemal" Plus abonelerine hediye.

Son güncelleme: android-time 14:3221.09.2018
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet social-whatsapp Whatsapp more