İleri sürüş teknikleri uzmanı Ethem Genim, "Bizim kaza diye adlandırdığımız pek çok olayın hiçbiri kaza değil. Biz her türlü önlem alındıktan sonra elde olmayan nedenlerden vuku bulan trafik olaylarına kaza diyoruz" dedi.
Bir başka ileri sürüş teknikleri uzmanı Çetin Büyükçınar da "Oturuş pozisyonundan direksiyon tutuş pozisyonuna kadar, kazaların önüne geçebilecek püf noktalar var. Toplu taşıma araçları sürücülerinin kullandıkları araçların limitlerini, trafiğe kapalı bir sahada test etmeleri çok önemli" diye konuştu.
Üsküdar'da 1 Şubat'ta bir özel halk otobüsünün durağa girmesi sonucu 3 kişi öldü, 5 kişi de yaralandı. Sürücü, kazanın ardından "Araç aniden hızlanmaya başladı, kontrolümden çıktı" ifadelerini kullandı. 2 Şubat'ta ise Kadıköy'de yine bir özel halk otobüsü, tramvay yolu ile araç yolunu ayıran kaldırıma çarparak durabildi. Sürücü, olay sonrası yaptığı açıklamada, direksiyonun kilitlendiğini ileri sürdü.
Uzmanlar otobüs kazalarını değerlendirdi; "Gaz pedalı takıldı", "fren patladı" iddiaları doğru değil
İstanbul'da özel halk otobüslerinin karıştığı yaralama ya da ölümle sonuçlanan pek çok kazada, şoförler "direksiyonlarının kilitlendiğini", "aracın aniden hızlandığını", "fren patladığını", "gaz pedalının takıldığı" gibi açıklamalar yapıyorlar. İleri sürüş teknikleri uzmanları ise, kazaların çoğunda sürücü hatası olduğunu, sürücülere verilen eğitimlerin yetersiz kaldığını, bu konuda etkin bir çalışma yapılması gerektiğini söylediler.